Problem s pomalym SENDMAILem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 22 19:44:08 CEST 2004

Břetislav Kubesa wrote:

> Omlouvam se za nepresne popsani problemu, na strane klienta je vzdy
> Outlook - tedy  postovni klient
> Win - zkouseno z nekolika stanic, vzdy stejny problem.  Tento problem se
> poprve objevil

	Rozumim-li spravne, tak Outlook z ruznych stanic ma se stejnym
sendmailem tyto problemy, tytez Outlooky s jinym jinym MTA tyto problemy
nemaji.

	Jine MUA s timtez sendmailem tyto problemy maji nebo nemaji ?

> asi pred tydnem, aniz by se provadely nejake vyznamne zmeny.
> Mozna stoji jeste za zminku, ze po odeslani dat zustane ukazatel prubehu
> odesilani na chvili viset.

	Pustte na tom serveru (se sendmailem) tcpdump, ulozte mi jeho vysledek
do souboru (ne ten textovy vystup - pouzijte option "-w" a v kazdem
pripade mi tam pridejte option -s1600). Poslete JEDEN dopis o velikosti
cca 100kB. At jde v te chvili jen jeden dopis, aby to nebylo promichane
s necim jinym.

	No a ten ulozeny dumo mi poslete - radeji primo na moji adresu (do
konference by neco tak jednak neproslo jednak nepatrilo).

	A zkuste jeste lepe izolovat zdroj problemu (viz vyse) - napriklad
informace, ze ony Outlooky maji problem s jakymkoliv MTA (ruznym od
sendmailu), enbo ze s vasim sendmailem maji problem prave a pouze jen
vase Outloky (kdezto jiny software, nejlepe od jineho dodavatele, na
odesilani posty zadn etakove problemy nema) mohlo by to usetrit spoustu
zbytecneho hledani ve slepych variantach reseni ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz