Problem s pomalym SENDMAILem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 22 17:45:08 CEST 2004

Břetislav Kubesa wrote:

> mam takovy (alespon pro me) zahadny problem se sendmailem. Z nejakeho
> neznameho duvodu trva posilani emailu z klienta neumerne dlouho - myslim tim
> jiz posilani DATA. Na FBSD jsem dal systat -ifstat a zjistil jsem, ze na 10
> MBit pripojeni to pri posilani do MQUEUE sendmailu dosahne pouze 95kB/s,
> pritom pres SAMBU se v pohode dostanu na cca 960kB. Nicim to omezene nemam,
> pouzivam FBSD 5.2 a SENDMAIL 8.12.11. Masina je sice stara, ale i tak pri
> odesilani malu ma sendmail zatizeni okolo 3%. Uz jsem vyzkousel co se dalo,
> ale proste jej nemuzu prinutit posilat ty data rychleji.
> [...]

	Nesetkal, ale pro reseni problemu by bylo nejprve potreba izolovat a
urcit jednu stranu, ktera za pomaly prenos muze. Zatim jsou (pokud mohu
odhadnout) sendmaily na obou stranach a neni jasne, zda klient pomalu
posila ci server promalu prijima. To znamena skusit jednu nebo druhou
stranu nahradit necim jinym a zjistit, kdy se rychlost prenosu zlepsi.
Pak bude hledani "vinika", doufam, snazsi.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz