opet druhy ATA disk v 5.2.1R

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Thu Mar 18 13:14:19 CET 2004

V čt, 18. 03. 2004 v 12:58, Dan Lukes píše:

> 	Me napada jeste jedna takova otazka - je nejaky dobry duvod, proc
> vubec GEOM do jadra prekladas ?
>
> 	Ja ted zrovna mam nastartovany 5-CURRENT a GEOM v nem podle vseho
> prelozeny vybec nemam a nicemu to zjevne nevadi ...
>
> 	A v GENERIC, podle vseho, take neni ...

GEOM je neodparatelna soucast systemu, takze se nedivim ze v GENERIC
neni. On o sobe ani nedava nijak moc vedet, jedine pokud bootujes s
verbose vypisem.

> [...]
> problem ve skutecnosti nejspis neni to, ze v /dev nejsou vytvorena prislusna
> zarizeni - konec koncu, zaznam typu "device" si muzes vytvorit na disku
> kdekoliv jinde (mknod) a pak ho muzes klidne pouzit. Jenze to stejne nebude
> fungovat. Skonci to na "device not configured". System proste o tom zarizeni
> nevi - a chybejici zaznam v /dev je spis nasledek nez pricina tohoto stavu.
>
> 	Jaka je pricina, tezko rict. GEOM je ale rozhodne pomerne vyznamny
> kandidat na zkoumani ...
>
> 	Zacal bych ale tim, ze ho tam vubec nedam ...

Tohle je 5.x! Zadne rucni vytvareni souboru v /dev, mame devfs.

Muj soukromy odhad o celem tomto problemu je ze ten disk proste je
smazany, ze na nem nejsou zadne partitions.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

The answer to the all-encompassing question on life, the universe
and everything: close windows and reboot.