opet druhy ATA disk v 5.2.1R

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 18 12:58:55 CET 2004

On Thu, 18 Mar 2004, Tomas Kral wrote:

>   tahle moznost je zajimava - a myslim ze tady bude problem, t.j. ze
> GEOM
>   neshleda disk hoden pozornosti. Takze skusim na nej tvrdy format a pak
>   znova vytvorit beesdeckovou slice a uvidim

	Me napada jeste jedna takova otazka - je nejaky dobry duvod, proc
vubec GEOM do jadra prekladas ?

	Ja ted zrovna mam nastartovany 5-CURRENT a GEOM v nem podle vseho
prelozeny vybec nemam a nicemu to zjevne nevadi ...

	A v GENERIC, podle vseho, take neni ...

>   Kazdopadne i kdybych pripojil disk z jineho sveta s jinym FS a GEOM by
> ho
>   nenasel nebo "neuznal" tak by podle me nemusel mazat devices ad2s1 a
>   ad2s1x coz? nebo je to jeho defaultni chovani?

	To je pravdepodobne nespravny odhad priciny problemu. Tvuj hlavni
problem ve skutecnosti nejspis neni to, ze v /dev nejsou vytvorena prislusna
zarizeni - konec koncu, zaznam typu "device" si muzes vytvorit na disku
kdekoliv jinde (mknod) a pak ho muzes klidne pouzit. Jenze to stejne nebude
fungovat. Skonci to na "device not configured". System proste o tom zarizeni
nevi - a chybejici zaznam v /dev je spis nasledek nez pricina tohoto stavu.

	Jaka je pricina, tezko rict. GEOM je ale rozhodne pomerne vyznamny
kandidat na zkoumani ...

	Zacal bych ale tim, ze ho tam vubec nedam ...

						Dan

P.S. Jedna potesujici zprava, po cca ctyrech mesicich se vcerejsi "CURRENT"
dostal (zpet) do stavu, kdy na mem pocitaci nabootuje kernel vygenerovany
podle me custom konfigurace (prestalo to fungovat nekdy v listopadu a od te
doby fungoval jen "GENERIC"). Zrejme se tedy jadro postupne, i kdyz pomalu,
stabilizuje ...