opet druhy ATA disk v 5.2.1R

Tomas Kral tomas.kral at kr-moravskoslezsky.cz
Thu Mar 18 09:05:36 CET 2004

On Wed, 2004-03-17 at 19:47, Dan Lukes wrote:

> 	No, nevim jak Tomas, ale ja si jsem skoro jist, ze nevyhodil.

  je to tak podpora isy tam zustala

> 	Zatimco u disku ad0 vidim po vypisu MBR oznameni o tom, ze "Configure
> ad0s1" a posleze i konfiguraci partitions na tehle slice, po vypisu MBR
> disku ad2 nic takoveho nevidim. Jedna moznost je, ze tam neco bylo, ale
> protoze tohle byl jen uryvek z celeho vypisu, tak to bylo useknuto.

  useknuto nic nebylo, je to kompletni

> 	Druha varianta je, ze GEOM neshledal tento disk hodna pozornosti. A to
> muze mit dva duvody - na prvnim slice nenasel platny "label" obsahujici
> popis partitionu na tomto slice - i kdyz si myslim, ze v takovem pripade
> by alespon ad2s1 mel stejne vytvorit.  Druha moznost je chyba. Treba v
> kodu GEOMu. Treba projevujici se jen za nejakych specifickych okolnosti.
> Tezko takhle na dalku cokolvi rict ...

  tahle moznost je zajimava - a myslim ze tady bude problem, t.j. ze
GEOM
  neshleda disk hoden pozornosti. Takze skusim na nej tvrdy format a pak
  znova vytvorit beesdeckovou slice a uvidim

  Kazdopadne i kdybych pripojil disk z jineho sveta s jinym FS a GEOM by
ho
  nenasel nebo "neuznal" tak by podle me nemusel mazat devices ad2s1 a
  ad2s1x coz? nebo je to jeho defaultni chovani?

  Zajimave je ze i kdyz sysinstallem korektne vytvorim slice a popisu
  ji labelem stejne se nevytvori zminovane device nody.

> 	Nemam potesujici zpravu - kdo chce pouzivat 5.x pred tim, nez se stane
> "stabilni", mel by byt schopen debugovat deni v kernelu. Je to smutne,
> ale je to tak.

  chystam se na to :)

> 						Dan

  zatim diky za napady