mailovy uzivatelia

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Wed Feb 18 18:28:40 CET 2004

V st, 18. 02. 2004 v 18:19, Peter Rosa píše:

> prosim nema niekto skusenost s "pravymi" a "nepravymi" uzivatelmi na
> mailserveri ?
> Na questions at freebsd.org sa sem tam mihne hlaska "mas tych uzivatelov
> pravych alebo nepravych", alebo "su mailovy uzivatelia v SQL databaze, alebo
> su to skutocny uzivatelia systemu".
> Vyplyva mi z toho, ze mailserver sa nejako da presvedcit, aby prijimal postu
> pre nejakych uzivatelov, ktori vsak NEMAJU vytvorene uzivatelske konto
> (ktorym sa prihlasia do systemu napr. na konzole). S najvacsou
> pravdepodobnostou sa tym znizi riziku hacku takehoto mailserveru - alebo sa
> [...]

Pravy uzivatel ma zaznam v /etc/passwd a ma mailbox /var/mail/<username>

Nepravy uzivatel ma jen zaznam v /etc/mail/aliases a mailbox muze mit
kdekoliv, zalezi potom jen jak zajistis pristup k takovemu mailboxu
(pop3, imap, webmail ...)

Nevidim tu nic co by mohlo snizit riziko "hacku" ...

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity