zalohovani, jak nejlepe?

Tyman Vladimir vladimir.tyman at i.cz
Wed Feb 18 00:02:26 CET 2004

Dan Lukes wrote:

>     To, ze to lze perfektne precist ted nijak nesouvisi s tim, zda toi
> pujde precist, az to budu potrebovat. Proto by nebylo spatne, kdyby
> pripadne vady media zasahly co nejmensi cast zalohy.

Jiste zalezi cemu jako admin verite a co preferujete, bez ohledu na to
jak moc je clovek paranoidni obnova ze zaloh muze vzdy a z ruznych
pricin ztroskotat.

>     Mimochodem - u me zacina bezpecnost zaloh teprve v okamziku, kdy
> existuji dve identicke zalohy na dvou mediich (predpokladaje, ze na
> zadnem z nich se nepodela totez misto, ktere je uz necitelne na tom
> druhem).
>
>     Nejenze jsem se setkal s tim, ze v kritickem okamziku byla necitelna
> paska (porizena a verifikovana predchoziho vecera), ale setkavam se
> relativne casto s ctecimi problemy u (vypalovanych) CD starsich ctyr let
> (skladovane v temnu, v trezoru).

IMHO zalohy na write-once media jako treba CD-R/DVD-R uz neni zalohovani
(kde se toci sada/y medii), ale archivace tedy uchovavani dat na
odkladanych mediich relativane dlouhou dobu a to je samozrejme o necem
jinem. Samozrejme archivaci lze provadet i na RW mediich, ale ty maji
vetsinou mensi zivotnost zaznamu.
V pripade archivace bych take urcite porizoval nekolik kopii tychz dat.

>     Nic proste neni dokonale ...

To neni.

--
Vladimir Tyman