zalohovani, jak nejlepe?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 17 23:36:01 CET 2004

Tyman Vladimir wrote:

> Musite verifikovat, ze to co jste zapsal na zalohovaci medium muzete
> precist. To plati at zalohujete na cokoliv a jakkoliv jinak je vam ta
> zaloha na dve veci, protoze napr. i u toho taru zarucene bude ten bad
> block v tom souboru, ktery je zrovna pro vas ten nejdulezitejsi.
> Necemu nakonec (nejenom pri zalohovani) verit musite :-)

	To, ze to lze perfektne precist ted nijak nesouvisi s tim, zda toi
pujde precist, az to budu potrebovat. Proto by nebylo spatne, kdyby
pripadne vady media zasahly co nejmensi cast zalohy.

	Mimochodem - u me zacina bezpecnost zaloh teprve v okamziku, kdy
existuji dve identicke zalohy na dvou mediich (predpokladaje, ze na
zadnem z nich se nepodela totez misto, ktere je uz necitelne na tom
druhem).

	Nejenze jsem se setkal s tim, ze v kritickem okamziku byla necitelna
paska (porizena a verifikovana predchoziho vecera), ale setkavam se
relativne casto s ctecimi problemy u (vypalovanych) CD starsich ctyr let
(skladovane v temnu, v trezoru).

	Nic proste neni dokonale ...

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz