IDE DISKY

servisnonstop at quick.cz servisnonstop at quick.cz
Wed Feb 4 07:58:25 CET 2004

On Tue, 3 Feb 2004 servisnonstop at quick.cz wrote:

> [...]

	Bezprostredne to znamena, ze se s diskem nedari prenaset data v DMA
modu, kdezto PIO mod funguje bez problemu. Primarnich pricin tohoto stavu
muze byt vic - obecne - pokud doslo ke zmene v hardwarove konfiguraci, pak
nove zarizeni muze znamenat konflikt (coz se lehce overi jeho odpojenim),

A tady bude problem, nastaveni biosu, pridal jsem jeste jeden
stejny ide disk na druhy kanal, delaji to oba stejne.

pokud ke zmene konfigurace nedoslo, pak to znamena, ze neco odchazi - a to
spise elektricky nez mechanisky. Pomerne nepravdepodobny je prosty vadny
kontyakt nebo poskozeny IDE kabel, pravdepodobnejsi je odchazejici
elektronika radice nebio disku (a z toho je pravdepodobnejsi to druhe).
Pokud odchazi elektronika radice nebo disku, je jen otazkou casu, kdy uplne
ztratis schopnost s diskem komunikovat.

	Workaround: zakazat komunikaci DMA mody

Jake nastaveni v setupu je vhodne pro ide disky?|Potazmo pro bsd?
	Solution: vymenit vadnou soucast

PS:Zdravim nocniho motyla..

Petr
				Dan

P.S. Dnes jsem se take rouzloucil s jednim diskem (a se vsemi daty). Opustil
nas v uctyhodnem veku 8 let a dva mesice ...