IDE DISKY

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 4 11:35:27 CET 2004

On Wed, 4 Feb 2004 servisnonstop at quick.cz wrote:

> A tady bude problem, nastaveni biosu, pridal jsem jeste jeden
> stejny ide disk na druhy kanal, delaji to oba stejne.

	Pak lepsi reseni je pridat "podezrely" disk na jiny kanal, kde bude
samostatne a kde mu, pripadne, lze pripravit individualni podminky pro
cinnost.

	I tak lze ale onen disk klasifikovat jako "podezrely".

> spise elektricky nez mechanisky. Pomerne nepravdepodobny je prosty vadny
> kontyakt nebo poskozeny IDE kabel, pravdepodobnejsi je odchazejici

	Abych odpovedel jsete i nekomu jinemu - za nepravdepodobne jsem to
povazoval proto, ze pri jakychkolvi problemech s diskem ja obvykle disk
odpojim, prohlednu a pripojim - a to nekdy i nekolikrat, coz by obvykle
(samovolne a mimochodem) problem s kontaktem vyresilo. Takze jsem spis chtel
rict, ze pretrvavajici problemy nebyvaji otazkou chybneho kontaktu.

	Nicmene, your mileage may vary.

> Jake nastaveni v setupu je vhodne pro ide disky?|Potazmo pro bsd?

	Pokud neni disk extremne stary a pokud vy nejste odbornik se
specialnimi pozadavky, pak doporucuju "auto". Pouze v pripade stareho
hardware nebo specialnich pozadavku je potreba neco jineho.

	Jelikoz v tomto pripade specialni pozadavky mate - tak nastavte
totez, co nastavuje AUTO, jen rezim komunikace nastavte na PIOx - ja bych
konzervativne doporucil PIO0 - stejen tam ten disk je jen jako nouzovka a
nikoli jako trvale reseni (predpokladam).