apache a virtualne hosty

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu Jan 22 09:53:28 CET 2004

Milan Vician wrote:
> Ahoj, chcel by som sa opytat, ci mi nevie niekto poradit nejake
> informacie ohladne vytvarania virtualnych hostov (presnejsie
> subdomen).
>
> Ked zapisujem do Apache domenu, tak to zapisem do httpd.conf
> asi takto:
> <VirtualHost 192.168.0.1:80>
> DocumentRoot /cesta/domena.sk
> ServerName domena.sk
> </VirtualHost>
>
> Ale chcel by som tam dat aj nejaky univerzalny zapis, aby mi hned
> fungovali aj subdomeny na tejto domene. Ak chcem napr. subdomenu
> [...]

Toto jde udelat pomoci mod_rewrite:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST}      ^(www\.)?([^.]+)\.[^.]+\.[^.]+$ [NC]
RewriteCond   %2                !^www$ [NC]
RewriteRule   ^/(.*)$      /%2/$1

Pisu to vice mene z hlavy, ale melo by to delat, to co chcete. Vezme se
adresa, vyseparuje se subdomena, ale nesmi to byt www, a prepise se to
na /<subdomena>/<zbytek_URL>

Vice naleznete v dokumentaci k mod_rewrite.

--
Petr Bezděk