FreeBSD na serveru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 19 15:55:35 CET 2004

Divacky Roman wrote:

> 2) server budu delat nekdy v unoru, meli byste odvahu tam dat RELENG_5_2
> (aka semi-STABLE) s tim ze za chvili vyjde 5-STABLE? jedna se o
> fileserver (+ www, dns apod.) ktery se zalohuje
> moc se mi tam nechce davat 4-STABLE

	5.3, ktera ma byt tou prvni, ktera ma mit "production" kvalitu se
objevi nekde za tri mesice. A navic, prvni "oficialne stabilni" verze
miva jeste stale vic much, nez jak byva bezne a predpokladam, ze v tomto
pripade tomu nebude jinak.

	A to zcela pomijim moznost, ze se status "pruduction quality" presune
na pozdejsi verzi (uz se to stalo - puvodne mela takova byt uz 5.2).

	Navic, pokud vim, s 5-STABLE se pred 5.3 nepocita - takze byste tam
musel dat CURRENT jehoz pouzitelnost je s casem velice promenliva (me
napriklad zrovna ted nenabootuje - ale pred ctrnacti dny s tim problem
nebyl a predpokladam, ze za ctrnact dnu uz zase nebude).

	Nicmene, je to vase rozhodnuti ...

> 3) jak moc nebezpecne je mit data na ext2? slysel jsem ruzne nazory,
> osobne jsem ale nikdy zadny problem nezaznamnenal. resp, pokud nejake
> problemy jsou ceho se tykaji?

	Problemy nejsou ani tak s ext2fs (pokud pomineme to, ze ho nelze
vyexportovat via NFS) jako spis s asynchronnim modem. Pokud budete
provozovat ext2fs synchronne, tak zadny zavazny problem neni - tedy az
na pomerne velmi spatny vykon ...