ten syslogd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 14 10:27:13 CET 2004

Divacky Roman wrote:

> tak jsem na to prisel - syslog u vsech hlasek z kernelu postupuje takto:
> nacti jednu hlasku z /dev/klog
> zapis do logu
> fsync
> atakdale dokud neni ten klog prazdny - to je dost pomale a vzhledem k
> tomu ze bootuju verbose tak mi to trva tak dlouho
>
> chtel bych to spravit a tak se ptam - vite nekdo o duvodu proc by se to
> melo delat takhle a ne nacist vsechno vsechno zapsat a az na konec 1
> fsync?

	Mohou to byt "opatrnostni" duvody.

	Od okamziku nacteni do ukonceni fsync je totiz informace k dispozici
pouze v operacni pameti - a to je dost nespolehlive perzistentni
pametove zarizeni.

	SYSLOG se tak mozna pokousi minimalizovat pripadne ztraty dat, ke
kterym by doslo kdyby "spadnul" nebo to neslo zapsat nebo tak neco.

	Vzhledem k tomu, ze "verbose" boot nelze povazovat za "normalni"
situaci, neni jasne, jestli by pro "bezne" situace bylo vyhodne
naznacenou zmenu provest ...