chyba portovani

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Mon Jan 5 19:41:06 CET 2004

V po, 05. 01. 2004 v 19:26, Martyn conf. píše:

> tak ted jsem zmateny:-) Podotykam ze jsem zacatecnik, ale dle knihy
> (FreeBsd podrobny pruvodce) jsem myslel, ze cvsup slouzi pro aktualizaci
> portu a ne pro instalovani a pro instalaci slouzi "make" a "make install".

Ano. Tento prikaz by vam aktualizoval strom portu (ne nainstalovany
software, jen takovou tu zmet Makefile souboru a podobne haveti).

> U me je problem,ze se zatim nedokazu napojit primo na ADSL (a ani zatim
> nechci protoze server by mel fungovat jinde s primou viditelnosti do NETu).

To dost komplikuji situaci...

> Na freebsd.cz pozadovane zdrojaky jsou, ale stava se, ze pri stahovani vam
> to da na vyber pouze jinou (vyssi) verzi. Vsiml jsem si, ze v souboru :
> "distinfo" je
>
> MD5 (php-4.3.4.tar.bz2) = b9dd601863e08e52e3c4d5e02c2627cf
>
> a pritom ja jsem nasel na freebsd.cz pouze verzi php4-4.3.2.r4 . Nemuze se
> to tady hadat? Pro FBSD 5.1R vsak zadna jina moznost neni a kdyz dam
> Download, tak to stahne predpisy s distinfo (viz. vyse)

Porty nejsou vazany na release FreeBSD! Vzdy se doporucuje pouzivat
nejnovejsi dostupny strom portu a aktualizovat jej z CVS... aktualni
verze portu PHP je 4.3.4_4.

Vzhledem k nemoznosti primeho pristupu na internet bych vam doporucil
neinstalovat zadny dodatecny software jako PHP, zabezpecit si system,
ujistit se ze korektne funguje SSH pristup a umistit pocitac
do hostingu, kde stejne jak vy rikate skonci. Veskerou instalaci
aplikacnich serveru potom provest zde, na zivem internetu, vzdalene pres
SSH.

Pokud i presto chcete experimentovat s porty bez primeho pristupu na
cvsup server, doporucuji pouzit funkci Download this directory as a
tarball na CVSwebu, napr

http://www.freebsd.org/cgi/cvsweb.cgi/ports/lang/php4/

Tim se vyhnete poskozeni souboru portu pri prenosu z FTP pripadne mezi
vasimi pocitaci. Stazeny soubor .tar rozbalovat az na cilovem pocitaci.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity