ztrata dat na UFS + FreeBSD 5.1

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Sun Dec 14 20:02:50 CET 2003

On Sun, Dec 14, 2003 at 07:32:38PM +0100, Martin Hudec wrote:
> Ahoj,
>
> vravis o ext3 a co ostatne journalovacie filesystemy pod linuxom? Su tiez take
> "nevhodne"? Ja mam FreeBSD na serveroch, ktore adminujem a mam ho aj na
> desktope. Linux (konkretne Mandrake) pouzivame na dvoch troch intranetovych a
> devel serveroch, doteraz som ale nenadabil na nic, co by ma malo "znechutit",
> teda okrem toho, ze linuxy si vacsinou atypicky rozhadzuju konfiguraky po
> celom "svete".

Mozno XFS, ale nespoliehal by som sa na to. ReiserFS detto, rozne
overene historky o nepeknej strate dat ma vobec nenaplnaju optimizmom.

Sam bezim 2 servre (Debian, jedina normalne udrziavatelna Linux
distro) s ext3 filesystemom, ktore chcem behom prveho stvrtroka
buduceho roka preinstalovat na FreeBSD, pretoze sa v praxi potvrdilo,
ze Linux je na vytazeny server nevhodny OS.

To, ze pouzivas Mandrake pre teba tiez nieje dobre vysvedcenie. Za posledny
mesiac som sa stretol vo svojej praxi s niekolkymi Mandrake a RedHat masinami,
ktore som musel preinstalovavat na FreeBSD z dovodu toho, ktory je pre
vsetky rpm-based distribucie naozaj priznacny - boli vyhackovane.

Tolko na temu nevhodnosti. Atypicke rozhadzovanie configov je dalsia
vec...

Toto nieje/nemal byt flamewar, podobnost s nim je cisto nahodna.

otis

--
Juraj Lutter                                    |  () Ascii Ribbon Campaign
http://www.pd.sk/                               |  /\ Support plain text e-mail