potreboval bych doporucit knihu

mkes at ra.rockwell.com mkes at ra.rockwell.com
Wed Oct 22 17:25:19 CEST 2003

Vidim, ze to budu muset vzit z jineho konce.
Zatim jsem nedostal do ruky, ani ten kod by mel  byt portovan, ani hardware
na kterem by se to melo testovat a nemam ani tu distribuci Linuxu, kterou
na to chceme pouzit. Distribuce ma byt od Montavista, ktera se chlubi tim,
ze s jejich nastroji (za ktere si nechaji radne zaplatit a proto tu
distribuci jeste nemam :-) ) je prenaseni aplikaci z WindRiver odpoledni
prochazkou v parku. Takze nevim jak moc to bude krvave.

Zato jsem si zkusil jake to je zakladat novy projekt jinde nez ve Visual
Studiu, tj. psat (resp. nechat si generovat) makefile, prekladat, debugovat
(i vzdalene) apod. Trivialni programky fungovaly. Pak jsem zkusil kousek
kodu napsanem v STL z jednoho Windowsiho projektu, kde se jednalo o nejake
logovani informaci do ruznych souboru takze nic platformove zavisleho. A
hned jsem narazil protoze jsem pri prekladu skoncil na tom, ze kompilator
neprelozil kus kodu (konkretne vytvoreni nove instance tridy wofstream).
Soucasne jsem si uvedomil, ze nebyt toho, ze mi Eclipse nageneroval
prislusne "makefily" taky bych asi pri slozitejsim projektu nevedel jak to
spravne udelat, ze moc netusim jak zachazet s dynamickymi knihovnami pokud
je jich vice verzi abych pouzival tu pravou apod..
Tak jsem si rekl, ze to takhle nejde a ze bych si o tom mel neco precist.
Pokud mi ted napisete, ze kvuli tomu nepotrebuji znat rozdil mezi a.out a
elf tak je to asi pravda (ale me to zajima i tak). Zaroven ale ty problemy,
ktere zatim resim nejsou specificke pro Linux. Ale pripada mi, ze bez toho
abych se timhle prokousal ted budu, az dojde na reseni specifickych
problemu v tom vlastnim projektu, jeste vice v riti.

Za odkaz na tu knizku dekuju asi na ni casem taky dojde.

Mira

Rudolf Cejka <cejkar at fit.vutbr.cz>@freebsd.cz on 10/22/2003 04:23:07 PM

Sent by:    users-l-bounces at freebsd.cz

cc:
Subject:    Re: potreboval bych doporucit knihu

Firmware, driver nebo oboji?

>     IMHO tedy, pokud spravne chapu problem, potrebujes predevsim knihu
> (pokud knihu) o "vnitrnostech" Linuxu a pripadne o psani driveru pro
> jadro Linuxu.

Taky jsem ziskal ten dojem. Prozradim vam male tajemstvi:
http://www.xml.com/ldd/chapter/book/index.html :o)

>     nikoli o Linuxu, neni jiste, zda ti dokaze poradit nekdo jiny.
Neklades
> dotaz na optimalnim miste - nejaka Linuxi konference by patrne byla
daleko
> vhodnejsi.

I lide okolo FreeBSD si chteji obcas privydelat a podivat se na nejake
krasne misto, tak proc obcas neco nenaprogramovat i pro Linux :o)