Cestina v X na FreeBSD 5.1

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Oct 17 19:15:31 CEST 2003

Vaclav Rehak wrote (2003/10/17):
> Snazil jsem se vicemene postupovat podle navodu na freebsd.cz,
> ale porad mi to nejak nechodi.

Divne - zatim jsem v 5.x vs. 4.x nepozoroval zadne podstatne rozdily,
urcujici je verze XFree86.

> V rxvt, xtermu i mozille funguji z horni rady klaves pouze
> znaky s hackem (tj. klavesy 2-6), ostatni generuji ruzny bordel.

Jaky? Klavesa 4 ma generovat ccaron, 5 rcaron atd. Skoro to vypada,
ze mate aktivni dve mapovani, napr. xkb + xmodmap, ale to spis strilim
jen od boku. Zkuste se podivat v xev nebo na xmodmap -pk ci -pke, co se
skutecne generuje. ... Vic asi ale neporadim, vypada to na nejake
problemy lokalni instalace.

> Zajimave je, ze pri prepnuti mapy pomoci "setxkbmap -layout cz"

Takhle to umi ale jen cestinu, ne? Nebo pro kazde prepnuti davate
stridave setxkbmap -layout cz a setxkbmap -layout us? Kdyby pro
spravne zafungovani zabralo po nastartovani setxkbmap -layout us,cz_qwerty,
tak se urcite bije vic nastavovatelu pres sebe.

> vse funguje normalne. Pripada mi to ale trochu nepohodlne

Treba se pri startupu Xu nastavi dobre, ale pak to nejaka aplikace
pokazi - schvalne zkuste startx jen do twm bez .xinitrc/.xsession.

> Setkal jste se nekdo s podobnym chovanim?

Jen jednou, kdyz jsem mel cestinu nastavenou v XF86Config,
a k tomu jsem navic nechal menit klavesnici i KDEckem.