Pocesteni

Zbynek Houska zhouska at cz.foxconn.com
Fri Jun 20 08:00:59 CEST 2003

Dobry den preji,

  verim, ze tady byl tento problem pretrasan jiz mnohokrat a ac jsem hledal
kde jem mohl tak jsem na nic --pro-- mne pouzitelneho nenarazil.
  Trapi mne pocesteni konsole a X-ek. Ackoliv mam v /etc/rc.conf nasledujici
udaje:

font8x14="iso02-8x14"
font8x16="iso02-8x16"
font8x8="iso02-8x8"
keymap="cs.latin2.qwertz"

tak mohu psat ceskou diakritiku jen pred prihlasenim, po zalogovani muzu
prepinat pomoci alt+shift, ale dikrtiku to neumi.

Co se tyce X-ek, tak to asi castecne souvisi s nastavenim konsole a prestoze
jsem pouzil zde uvedenych prikladu tak jsem neuspel.
Dostavam tuhle hlasku:

(==) Using config file: "/usr/X11R6/lib/X11/XF86Config"
Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap

X jsou 4.3 z potru na 5.0, na dalsim stroji mam obdobny problem tez s x 4.3
ale na fbsd 4.8. Inkriminovana cast konfiguraku vypada takto:

Section "InputDevice"
	Identifier  "Keyboard0"
	Driver      "keyboard"
	Option "XkbModel"  "pc104"
	Option "XkbLayout" "xfree86(cz_qwertz,us,no)"
	Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:caps"
EndSection

Tusim, ze jsem to vycetl z namualu k X. Drive jsem mel X 4.2 v "XkbLayout"
jen "cz_qwerty" a vse chodilo v pohode.

Poradi mi nekdo?