Pocesteni

Vinclav Erich vinclav at ives.vs.sk
Fri Jun 20 09:46:42 CEST 2003

On Fri, 20 Jun 2003 08:00:59 +0200, Zbynek Houska wrote
> Dobry den preji,
>
>   verim, ze tady byl tento problem pretrasan jiz mnohokrat a ac jsem
> hledal kde jem mohl tak jsem na nic --pro-- mne pouzitelneho nenarazil.
>   Trapi mne pocesteni konsole a X-ek. Ackoliv mam v /etc/rc.conf nasledujici
> udaje:
>
> font8x14="iso02-8x14"
> font8x16="iso02-8x16"
> font8x8="iso02-8x8"
> keymap="cs.latin2.qwertz"
>
> tak mohu psat ceskou diakritiku jen pred prihlasenim, po zalogovani muzu
> prepinat pomoci alt+shift, ale dikrtiku to neumi.

Do /etc/profile si pridajte export premennej LANG:
LANG="sk_SK.ISO8859-2"; export LANG
(neviem ci pre cestinu je cs_CS alebo cz_CZ - to si ale asi zistite ;)
Diakritika potom funguje pri drzani klavesy ALT. Nie je to ale na dlhsie
pisanie, kto si ma pamatat toto divne rozlozenie ;) - totiz napr. pismeno ú
napisete pridrzanim ALT + klavesa u

> Co se tyce X-ek, tak to asi castecne souvisi s nastavenim konsole a prestoze
> jsem pouzil zde uvedenych prikladu tak jsem neuspel.

Asi nie...

> Dostavam tuhle hlasku:
>
> (==) Using config file: "/usr/X11R6/lib/X11/XF86Config"
> Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap
>
> X jsou 4.3 z potru na 5.0, na dalsim stroji mam obdobny problem tez
> s x 4.3 ale na fbsd 4.8. Inkriminovana cast konfiguraku vypada takto:
>
> Section "InputDevice"
> 	Identifier  "Keyboard0"
> 	Driver      "keyboard"
> 	Option "XkbModel"  "pc104"
> 	Option "XkbLayout" "xfree86(cz_qwertz,us,no)"
> 	Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:caps"
> EndSection

Hmm... ja pouzivam nasledovne:
Option "XkbLayout" "us,sk"
Option "XkbOptions" "grp:shift_toggle,grp_led:scroll,compose:ralt"

Klavesnica sa prepina sucasnym stlacenim oboch klaves SHIFT a signalizuje
zmenu klavesnice ledkou Scroll na klavesnici. Nad inym riesenim som ani
nerozmyslal, pretoze toto je k mojej plnej spokojnosti...

--
Erich Vinclav
systémový administrátor, IVeS Košice
vinclav.erich at ives.vs.sk