nekolik dotazu

Jiri Mikulas konfer at mikulas.com
Thu May 8 03:20:22 CEST 2003

Ahoj

> Zdravim vsechny,
>
> mel bych nekolik zacatecnickych dotazu k FreeBSD (nainstaloval jsem
> 5.0-release).
>
> 1)
> po zkompilovani kernelu a nastaveni natu (pro sdileni pripojeni k inetu)
> mi natd demon zabira 25-40% cpu (pri browseni jen na jednom pocitaci v
> lokalni siti - router je celeron 400MHz) - je toto normalni?
Jestli jste to neudelal, tak bych zkusil vypnout debug symboly v configu
kernelu, ale kazdopadne to trochu divny je.

> 2)
> kdyz zkompiluju aplikaci A z ports tree, ktera ke sve cinnosti potrebuje
> knihovnu B a pote vyjde oprava pro knihovnu B,  prekompiluje se
> automaticky i aplikace A (zpetne zavislosti v portech)?
ja osobne pouzivam /usr/ports/sysutils/portupgrade/
ale mozna to neni uplne to prave co jste myslel, ale funguje to :)

> 3)
> dejme tomu, ze mam freebsd na notebooku a pripojuji se k siti z nekolika
> mist (jina IP, dns atd.) - jde to nejak elegantne vyresit (krome
> prepisovani rc.conf a restaru)?
no po zmene rc.conf neni potreba reboot, mel by stacit spustit
/etc/netstart
1. pokud to pujde tak pouzivat DHCP, od toho to prece je :)
2. pokud nejde pouzit DHCP, bych to asi udelal tak, ze bych si udelal
nekolik ruznych shell sriptiku (nebo jeden s predanim parametru) kde by
bylo prislusne nastaveni pro jednotlive site (ifconfig, routy, DNS)

> 4)
> jak nejvhodneji aktualizovat derave baliky (bind, sendmail) a kde se o
> dirach co nejrychleji dozvedet (nejlepe vse na jednom miste -
> konference?) - kdyz mam strom portu verze 5.0-release, jak aktualizovat
> jen jeden balik (treba bind) a ostatni verze portu nechat na 5.0-release
> (tedy bez aktualizace celeho stromu portu)?
Subscribnout se do security-advisories konference, vychazeji navody a
patche jak opravit diry, konkretne u bindu zalezi jestli pouzivate port
bind, nebo userland bind, v podstate by nemel byt problem ze src systemu
buildnout jen danou vetev, u port bindu to je prosta aktualizace port
tree (nebo jen nektere casti) pres cvsup a pak upgrade daneho portu.
dobre voditko jak na to je tady
http://www.freebsd.cz/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ports-using.html

> Je vhodne pouzivat strom
> "current" v ostrem provozu?
Jde o to jako hodne "ostry provoz" to bude, ja treba zatim uspesne
pouzivam current buildovany cca jednou za dva dni na routeru pro wifi
sit a zatim jede v pohode :).
(mluvim o current src systemu, ne port tree)
ale na nejaky hodne vytizeny stroj bych to urcite nedal.
> 5)
> a na zaver neco z opravdu ostrejsiho soudku: proc se po stisku klavesy
> END v manualove strance vratim do shellu a ne jen na konec man stranky a
> jak tomu zamezim?????

zalezi jaky pouzivate pager, tohle je tusim vlastnost MORE, ja osobne
pouzivam LESS, nastaveni se udela pres ENV promennou PAGER.
viz terba .cshrc

> Dekuji mockrat za odpovedi, p.fischer
Neni zac:)
Mik.