nekolik dotazu

Petr Fischer petr.fischer at praguesoft.cz
Wed May 7 19:18:19 CEST 2003

Zdravim vsechny,

mel bych nekolik zacatecnickych dotazu k FreeBSD (nainstaloval jsem
5.0-release).

1)
po zkompilovani kernelu a nastaveni natu (pro sdileni pripojeni k inetu)
mi natd demon zabira 25-40% cpu (pri browseni jen na jednom pocitaci v
lokalni siti - router je celeron 400MHz) - je toto normalni?
2)
kdyz zkompiluju aplikaci A z ports tree, ktera ke sve cinnosti potrebuje
knihovnu B a pote vyjde oprava pro knihovnu B,  prekompiluje se
automaticky i aplikace A (zpetne zavislosti v portech)?
3)
dejme tomu, ze mam freebsd na notebooku a pripojuji se k siti z nekolika
mist (jina IP, dns atd.) - jde to nejak elegantne vyresit (krome
prepisovani rc.conf a restaru)?
4)
jak nejvhodneji aktualizovat derave baliky (bind, sendmail) a kde se o
dirach co nejrychleji dozvedet (nejlepe vse na jednom miste -
konference?) - kdyz mam strom portu verze 5.0-release, jak aktualizovat
jen jeden balik (treba bind) a ostatni verze portu nechat na 5.0-release
(tedy bez aktualizace celeho stromu portu)? Je vhodne pouzivat strom
"current" v ostrem provozu?
5)
a na zaver neco z opravdu ostrejsiho soudku: proc se po stisku klavesy
END v manualove strance vratim do shellu a ne jen na konec man stranky a
jak tomu zamezim?????

Dekuji mockrat za odpovedi, p.fischer