FreeBSD 4.7 x Toshiba Satellite 4090XCDT

Vaclav Vitous (Václav Vitouš) vaclav.vitous at seznam.cz
Thu Mar 6 13:53:56 CET 2003

Dan Lukeš napsal:

> 	Nevadi - zato urcite znate obrazovky modre - a prechod
> k cernym vam tak
> bude pripadat velice snadny ... ;-)

Sem tam se ukázala modrá obrazovka, ale ve Win XP se rovnou
restartovali, než jsem vypnul tuto funkci (pěkně se té obrazovce vyhli).
PS: Už se to ale tak moc nestává (asi jsem zmoudřel a nenutím počítač
aby mi uvařil kafe nebo neskočil na nákup ;-).

> 	Urcite jste ho nekoupil na nasem serveru, i kdyz enmohu
> vyloucit, ze
> nekde tam jste s klikanim zacal - to ale asi neni podstatne.
> CO se tyce
> velikosti, tak ta zalezi od toho, co si k nainstalovani vyberete. Pro
> binary-only system by vam melo stacit cca 100MB volneho mista, 375 by
> melo pokryt i vsechny zdrojove kody.

Jo, to je pravda s klikáním jsem u vás začal a skončil jsem na
http://www.neo.cz (Neocortex s.r.o.), který vydal knihu FreeBSD od Jim
Mock. PS: Vyšla další, máte odkaz na své stránce. Jaký je rozdíl mezi
nima (porovnání)?

> 	Komprimace HDD se tyka jen Windows partition, nikoli
> celeho disku.
> Opravdu to patrne bude v rozdeleni na podsekci HDD, kde
> nejaka podsekce
> nestaci pro data, ktera se do ni hrnou.

Dočtu se někde, kolik má mít každá podsekce HDD (tmp, bin, usr...)
místa, třeba u standardní instalace (nebo jen s Xwindows). PS: Stačí
soubor na CD-čku

> 	Mimochodem, v BSD terminologii se ona "podsekce"
> jmenuje partition,
> kdezto to, co se ve Windows jmenuje partition se na BSD oznacuje jako
> 'slice' - snad vam tento miny slovnicek lepe pomuze orientovat se v
> instalacnim programu - je bezne, ze zejmena uzivatele WIndows jsou
> ponekud zmateni (partition je pro ne znamy termin, smula je,
> ze znamena
> neco jineho).

Děkuju za vysvětlení, ale já jsem nepoužil slovo "partition" pro "slice"
(FreeBSD), ale pro program Partiton Magic od firmy PowerQuest. PS: Radši
používám české výrazy (které většinou neexitují, bohužel), třeba
podsekce či časti oddílu HDD pro "partition" (FreeBSD). Co se týče
"slice" (FreeBSD) ve Windowsech jsem je označoval a nejen já písmeny
(říkal jsem ten prográm mám na "déčku" či "éčku"). Ale nechci porovnávat
neporovnatelné.

> 	To se neodvazuji odhadnout ...

To mě teda moc nepotěšilo.

> P.S. Nevim, jestli vite, ze jste dotaz neposlal do
> konference, ale jen
> jejim spravcum - perdpokladam, ze se jednalo o omyl ...

No, ne jen správncům jsem to poslal, ale také tomu robotovy, kde se
přihlašuje či odhlašuje (listserv at freebsd.cz) mám těď pěknou nápovědu,
pak správců owner-users-l at freebsd.cz no a pak jsem to poslal na
users-l at freebsd.cz. PS: Doufám, že ta poslední adresa je správná :)

Vašek