FreeBSD 4.7 x Toshiba Satellite 4090XCDT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 5 19:12:32 CET 2003

Vaclav Vitous (Václav Vitouš) napsal/wrote:
> mám dotataz (divné :). Jsem úplnej zelenáč a moje PCs běhala váhrádně
> pod Widnows od 98 přes ME/2002 k XP Pro. Tedy samá okna žádný řádek nebo
> černá obrazovka.

	Nevadi - zato urcite znate obrazovky modre - a prechod k cernym vam tak
bude pripadat velice snadny ... ;-)

> Dotaz: Kolik místa na HDD pořebuje FreeBSD 4.7 (koupil jsem ho s knížkou
> na vašem serveru)?

	Urcite jste ho nekoupil na nasem serveru, i kdyz enmohu vyloucit, ze
nekde tam jste s klikanim zacal - to ale asi neni podstatne. CO se tyce
velikosti, tak ta zalezi od toho, co si k nainstalovani vyberete. Pro
binary-only system by vam melo stacit cca 100MB volneho mista, 375 by
melo pokryt i vsechny zdrojove kody.

> Instaloval jsem systém na HDD s kapacitou cca 1GB (mám 4GB rozdělený
> pomoci Partition Magicu (můžu pozměnit)) a ukázalo mi to nedostatek
> místa (enough space ....) a nějaká chybová hlášení.

> PS: Jestli to nění v rozdělení podsekcí HDD, které jsem nechal udělat
> automaticky při instalaci systému (byly tam kvóty na swap a nějaké
> adresáře). Nebo nevadí, že mám ve Win XP Pro nastavenou komprimaci HDD
> pro ušetření místa.

	Komprimace HDD se tyka jen Windows partition, nikoli celeho disku.
Opravdu to patrne bude v rozdeleni na podsekci HDD, kde nejaka podsekce
nestaci pro data, ktera se do ni hrnou.

	Mimochodem, v BSD terminologii se ona "podsekce" jmenuje partition,
kdezto to, co se ve Windows jmenuje partition se na BSD oznacuje jako
'slice' - snad vam tento miny slovnicek lepe pomuze orientovat se v
instalacnim programu - je bezne, ze zejmena uzivatele WIndows jsou
ponekud zmateni (partition je pro ne znamy termin, smula je, ze znamena
neco jineho).

> PSS: Bude fungovat W-LAN PC karta od firmy SMC 22 Mbps (SMC2435W firmní
> označení)?

	To se neodvazuji odhadnout ...

						Dan

P.S. Nevim, jestli vite, ze jste dotaz neposlal do konference, ale jen
jejim spravcum - perdpokladam, ze se jednalo o omyl ...

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz