FBSD na Desktopu bylo:Re: dotaz zacatecnika

Ondrej Tuma konference at webjet.cz
Wed Mar 5 22:20:50 CET 2003

> [...]
> bylo to zakladovkou ;-) Na rozdil od Windows byla kompletni reinstalace
> do puvodniho stavu zalezitosti jednoho vynechaneho obeda a to jsem si
> dovolil luxus nektere veci prekompilovavat pro novy procesor.
>
> Aktualne pouzivam KDE (muzu si to hardwarove dovolit...) ale mam v planu
> prechod na neco min windowsiho primocarejsiho. (Zrovna bojuji s fonty, z
> nichz nektere se proste nezobrazuji /lepe receno se misto nich zobrazuji
> jine/ a to globalne vsem uzivatelum. V xkach jsou ty fonty dobre a
> dokonce funguji ok pod KDE v Gnome programech....)

Zajimalo by mě co máte za železo, mě příjde KDE strašně pomalé ... Jinak
sem taky pochopitelně kdysi dávno windowsák, a musím říci, že v dnešní
době mi někdy na widle dělá problém nainstalovat soft, tak že si to
stáhnu z netu a pak klikám další další ... místo cd /usr/port/...
apřípadně portupgrade soft_v_portech :)

Co se týče jiného winmanagera, doporučuji fluxbox v kombinaci s gkrellm
případně idesk fdesk nebo dfm pokud potřebujete iconky na ploše...

> Dal bojuji s vyberem vhodneho textoveho editoru a emailoveho klienta. Na
> *vi* a *emacs jsem zatim mekky (neco malo v nich udelam ale na 8hodin
> denne programovani v nich se jeste necitim), takze pouzivam Kate/Quantu.
> Klient je zatim evolution (osudova chyba) takze ted hladam jak a na co
> prejit. Favorit je mutt, alternativa kmail.
>
> Posledni vec kterou se mi nedari vubec rozjet je Palm Tungsten (usb
> palm).

Tak tuto věc řeším také dlouho, editor posléze vyhrál gimp, pokud
používáte xovou verzi, tedy gvim, dá se ovládát stejně jako jakýkoli
jiný editor, navíc podpora syntaxe je opravdu pestrá, předchůdcem na mým
stroji byl cooledit ale neni to ono.

Tím mailerem jste mě vyděsil, vyzkoušel jsem snad všechny pořádné
mailery, xfmail, netscape, mozilla, mutt, balsa, kmail. Mutt je
perfektní, ale měl jsem trochu problém s tím abych mohl jakýkoli mail
třeba přeposlat nebo odpovědět pod různýmy email adresy, občas mi vadilo
že se mi přílohy s obrázky nezobrazí sami, ale někdy to příde vhod.
Ostatní sou mooc pomalý, a evolution je zatím ve fázi testování, a asi
to vyhraje pokud budu mít palma, navíc mi u matta nějak neseděl ten
pritivní adrsář, teda nepotřebuju si ukládat adresu k mailu, ale třeba
sem nepřišel na to jak poslat mail třeba 30 lidem najednou....:(

> Jinak jsem nadsen a spokojen. Video i MP3 naprosto bez problemu, pro
> praci (php,sql,www,_word_,_excel_,ftp,ssh,scp) taky ok.

Souhlasim, kde si neporadí něco jednodušího nastoupí OO

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)
www.webjet.cz  www.mirnet.cz