porty II - zaverecna uvaha

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Thu Jan 16 18:07:32 CET 2003

vcera vecer jsem testoval chovani portupgrade jeste se zdrojaky a vsechno se
chovalo tak, jak ma. Takze vysledek sveho testovani shrnul takto.

1.
Pro instalaci portu z baliku je nejvhodnejsi pouzit pkg_add, protoze
portupgrade v tomto pripade nenainstaluje potrebne zavislosti. Samozrejme
neaktualizuje databazi, kterou pouziva portupgrade, coz nevadi, protoze
portupgrade si ji pri dalsim spusteni zaktualizuje sam (netestoval jsem,
podle ceho se tak rozhoduje). Kazdopadne neni problem po takoveto instalaci
jeste pro zichr zavolat pkgdb -u

2.
Pro instalaci portu ze zdrojaku je nejvhodnejsi portupgrade, protoze udela
prakticky vsechnu praci sam. A to vcetne stazeni potrebnych souboru,
instalace zavislosti a uklizni po instalaci (tak, jak jste vsichni tvrdili)

3.
Pro upgrade portu jednoznacne portupgrade (vyhody viz bod 2.), naprosto
nevhodna je utilita pkg_update, protoze z upgradovaneho portu smaze
+REQUIREDBY, takze se rozbiji informace o zavislostech.

4.
Pro odstraneni portu je lepsi pkg_deinstall - odstrani port a aktualizuje
databazi a ma vetsi moznosti (vice optionu) nez pkg_delete. Pri
nekonzistencich v databazi portupgradeu je ovsem nejdriv potreba opravit,
nebo pouzit "force" pro odstraneni. S tim se zase lepe vyrovnava pkg_delete,
ktere zadnou takovou databazi nema a tim padem zadnou nekonzistenci nepozna.
Po pouziti pkg_delete je opet asi dobre pouzit pkgdb -u (ale portupgrade se
s odstranenim portu i bez toho vyrovna velice dobre)

Snad jsem neprehlidl nejakou velkou blbost a to, co jsem napsal je opravdu
pravda. Pokud ne, tak me, prosim, vyvedte z omylu (a nejen mne, ale vsechny,
koho jsem touhle zpravou mohl mystifikovat :-)   )

Zbynek Burget