porty II - zaverecna uvaha

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Thu Jan 16 19:50:40 CET 2003

Zbyněk Burget (2003-01-16 18:07 +0100):

> 1.
> Pro instalaci portu z baliku je nejvhodnejsi pouzit pkg_add, protoze
> portupgrade v tomto pripade nenainstaluje potrebne zavislosti. Samozrejme
> neaktualizuje databazi, kterou pouziva portupgrade, coz nevadi, protoze
> portupgrade si ji pri dalsim spusteni zaktualizuje sam (netestoval jsem,
> podle ceho se tak rozhoduje). Kazdopadne neni problem po takoveto instalaci
> jeste pro zichr zavolat pkgdb -u

To neni tak uplne pravda - napr. pokud bude nove instalovany balik A zaviset
na baliku B, jehoz starsi verze uz je nainstalovana, pak:

a. pri pouziti pkg_add bude nainstalovana nova verze baliku B (budou tedy
nainstalovane dve verze B pres sebe)

b. pri pouziti portupgrade bude balik B ciste aktualizovan na novou verzi

> 2.
> Pro instalaci portu ze zdrojaku je nejvhodnejsi portupgrade, protoze udela
> prakticky vsechnu praci sam. A to vcetne stazeni potrebnych souboru,
> instalace zavislosti a uklizni po instalaci (tak, jak jste vsichni tvrdili)

Zde je take zrejme lepsi portupgrade - ovsem pouze z tehoz duvodu jako pri
instalaci baliku. Vse ostatni umi samotny system portu.

> 3.
> Pro upgrade portu jednoznacne portupgrade (vyhody viz bod 2.), naprosto
> nevhodna je utilita pkg_update, protoze z upgradovaneho portu smaze
> +REQUIREDBY, takze se rozbiji informace o zavislostech.

Opet vice mene to same. Ale nerekl bych, ze pkg_update je naprosto nevhodny a
nemyslim, ze maze +REQUIRED_BY vzdy. Je to proste prilis jednoduchy programek,
vhodny jen pro jednoduche pouziti.

> 4.
> Pro odstraneni portu je lepsi pkg_deinstall - odstrani port a aktualizuje
> databazi a ma vetsi moznosti (vice optionu) nez pkg_delete. Pri
> nekonzistencich v databazi portupgradeu je ovsem nejdriv potreba opravit,
> nebo pouzit "force" pro odstraneni. S tim se zase lepe vyrovnava pkg_delete,
> ktere zadnou takovou databazi nema a tim padem zadnou nekonzistenci nepozna.
> Po pouziti pkg_delete je opet asi dobre pouzit pkgdb -u (ale portupgrade se
> s odstranenim portu i bez toho vyrovna velice dobre)

S tim souhlasim.

Pripada mi, ze portupgrade ma sve mouchy, ale vetsinou jeho pouziti asi stejne
vychazi jako rozumnejsi - pokud tedy opravdu spolehlive funguje tak, jak se
tvari, coz nevim, protoze ho jeste nemam moc otestovany. ;-)

Martin