Sendmail - smart cfg

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 22 17:41:30 CET 2002

Leo Galambos wrote:
> Situace: Diky @seznam.cz, ktery porusuje platne RFC jsem si musel zalozit
> nove postovni ucty. Protoze vetsina ceskych PPP je blacklistovana, musim
> poustet postu pres smart (Def S-class/sendmail). Nemuzu pouzit hub od
> ISP, protoze nevim kam se mi masina naloguje, a proto musim nejak poslat
> postu pres SMTP brany inkriminovanych freeweb-u.
>
> A problem je tento: lze nejak (rozumej rozumne) nastavit, aby posta od
> uzivatele XYZ at b1.cz sla pres smart (treba) smtp.b1.cz? Idealni by bylo
> pokud by se smtp.b1.cz dalo provazat s XYZ at b1.cz nejakou db3 tabulkou.

> [...]

	Nevim, jestli ti poradim - ale bud' jsem problem nepochopil, nebo resis
problem, ktery neexistuje.

	Rikas, ze masina, ktera se ma takto inteligentne chovat neni klientska
stanice, ale server. Ten ma preci IP pripojeni od nejakeho konkretniho
ISP (zrejme tady mohlo dojit k nedorozumeni - jak muzes nevedet od
jakeho ISP ma takovy stroj konektivity ?) - i kdybys nahodou nevytacel
porad ke stejnemu (coz je dost divne) tak snad vis, ke komu si vytocil.
A jakmile mas konektivitu od konkretniho ISP, tak jeho zcela konkretni
relay od tebe tu postu prevezme a je ji obvykle zcela jedno, jak aadresa
je ve "from" (jelikoz tato adresa je zcela neduveryhodna, tak je velice
neobvykle na jeji hodnote stavet jakkoliv chovani cehokoliv).

	Sam napad, ktery predestiras - routovat postu podle zdrojove adresy
odesilatele zni podivne - vetsina relay SMTP, ktere znam (snad prave s
vyjimkou seznamu) se pri tom komu relayovat bude a komu ne rozhodne
neridi hodnotou "from" - takze pri takovem reseni by, zrejme, hrozilo,
ze se ti posta stejne nebude dorucovat.