Instalace portu

adam adam.gargulak at i.cz
Wed Nov 20 09:54:02 CET 2002

On Wed, Nov 20, 2002 at 09:36:20AM +0100, Zbyněk Burget wrote:
> Chtel bych se zeptat na takovou vec:
> Kdyz nainstaluju nejaky balik, pomoci pkg_add, tak se hezky prida do seznamu
> nainstalovanych baliku a kdyz ho potom budu chtit odstranit, napisu
> jednoduse pkg_delete bez toho, abych musel mit nekde zalohovany onen balik.
> Jednoduche a pohodlne.
> Kdyz ale chci nainstalovat port, ketry si musim nejdriv prelozit,
> nainstaluje se (vetsinou) pomoci make install. Jenomze tohle mi informace o
> portu do seznamu instalovanych baliku neprida.

To je zvlastni. Pokud instalujes standardni port s /usr/ports pomoci make install
na konci instalace se napise:
===>   Registering installation ...

A port se zaregistruje do databaze nainstalovanych packages a lez jej samozrejme
odistalovat pomoci pkg_delete

> Odinstalovat jej muzu sice (u
> vetsiny) pomoci make uninstall, ale to predpoklada, ze nekde musim schovavat
> vsechny makefile a kdovi co jeste... Neexistuje nejaky zpusob, jak si z
> prelozeneho portu vyrobit balik, aby se dal pripadne ze systemu odstranit?
> Nebo jak jinak dosledovat, co vsechno k danemu portu patri, aby na disku
> nezustaval zbytecny binec?

Pokud neistalujes program z /usr/ports ale sam si jej prekladas je lespi si
vytvorit svuj vlastni port (navod je na www.freebsd.org) pomoci ktereho jej
naistalujes a samozrejme pak bude instalace probihat i s registraci naistalovaneho
balicku pak jej opet muzes odinstalovat pomoci pkg_delete.

													Adam