Instalace portu

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Nov 20 09:50:27 CET 2002

Zbyněk Burget wrote (2002/11/20):
> Kdyz ale chci nainstalovat port, ketry si musim nejdriv prelozit,

Nebo v celem svem dopise mate na mysli preklad programu mimo system portu?

> nainstaluje se (vetsinou) pomoci make install. Jenomze tohle mi informace o
> portu do seznamu instalovanych baliku neprida.

Zvlastni. Ja bych napsal "nainstaluje se vzdy pomoci make install"
a "informace o portu do seznamu instalovanych baliku to prida".
Asi mame jina FreeBSD :-)

> Odinstalovat jej muzu sice (u
> vetsiny) pomoci make uninstall, ale to predpoklada, ze nekde musim schovavat

I pkg_delete. Pro udrzovani zavislosti a upgrade baliku, na kterych
neco zavisi, je ale lepsi zkusit neco trochu jineho. Ja pouzivam
portupgrade a jestli se nepletu, existuje jeste i neco dalsiho.

> vsechny makefile a kdovi co jeste...

Strukturu /usr/ports.

> Neexistuje nejaky zpusob, jak si z
> prelozeneho portu vyrobit balik,

Balik se vyrobi pomoci make package.

> Nebo jak jinak dosledovat, co vsechno k danemu portu patri, aby na disku
> nezustaval zbytecny binec?

Treba pkg_info -L.

Pokud jde o instalaci mimo system portu, pri make install si jakymkoli
zpusobem odsledujte, co se kam instaluje, a treba udelejte i vlastni
port ;-)