loader.conf

Zbynek Burget zburget at miastudio.cz
Mon Nov 18 07:41:21 CET 2002

----- Original Message -----
From: "Dan Lukes" <dan at obluda.cz>
To: <users-l at freebsd.cz>
Sent: Saturday, November 16, 2002 6:30 AM
Subject: Re: loader.conf

> Pokud vim, vsechno co lze spustit lze take zakompilovat do jadra.

Jakym zpusobem muzu zakompilovat do jadra neco nestandardniho? Zatim umim
zakompilovat jenom to, co jsem nasel v LINT. tzn. klicova slova options,
device a pseudo-device. Kdyz jsem napsal neco jineho nebo jsem za "device"
napsal neco jineho nez je znamy ovladac, tak mi to hlasilo chybu...

> [...]
> staticky - mozna jen nekdo tvrdil, ze se takovy modul nahrat pokusi. A
> nebo jde rec o starych verzich FreeBSD, kde to do nejake verze slo, nez
> byla chyba odstranena.
>
> A co se tyce te "zbytecnosti" - pcm obsahuje kod spolecny pro zarizeni
> tohoto typu, takze je nutnym doplnkem k konkretnimu ovladaci (ds1)
> nikoli konkurentem (takze tam neni zbytecne). To, ze v jadre se jednim
> optionem zakompiluje podpora pro vsechny podporovane zvukovky najednou a
> navic jmeno optionu s4 shoduje se jmenem "spolecne casti" je vec jina.

Tady jsme si asi nerozumeli. Zkousel jsem variantu device pcm v jadre (bez
nahrati cehokoliv v loader.conf) a zkousel jsem variantu v loader.conf
nahrat snd_ds1.ko (bez device pcm v kernelu). Pri zakompilovanem device pcm
v jadre to zvukovku naslo a fungovala (teda s tim jinde popsanym problemem s
.mid). Kdyz jsem nahraval snd_ds1.ko v loader.conf, tak to vypsalo, ze se
nahravy pozadovany modul snd_pcm.ko. V dmesg to vypsalo naprosto stejnou
hlasku a zvukovka fungovala uplne stejne. Proto jsem se ptal na zbytecnost
device pcm v kernelu. Z vasi zpravy vyplyva, ze pri zakompilovani device pcm
do jadra se pri nahrati snd_ds1 pouzije device pcm nahraty soucasne s
jadrem. Rozumim tomu dobre?

Zbynek Burget