loader.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 16 06:30:13 CET 2002

Zbynek Burget wrote, On 11/14/02 07:45:

> Jednak jsem u vsech nenasel, k cemu vlastne slouzi.

	Obavam se, ze nejspravnejsi rada je "nahlednete do zdrojoveho kodu".

> Potom - jestli existuji i jine loadable moduly, nez ty, ktere jsou v dane
> distribuci FreeBSD (napr. dalsi screensavery nebo ovladace ne prilis
> standardnich zarizeni, atp.

	Rozhodne. Modul neni, konec koncu, nic jineho nez program, a tak je
takr a jiste, ze existuji dalsi, ktere si nekdo pro nejake ucely napsal.
Nevim ale o tom, ze by existoval nejaky centralne spravovany seznam.

> A posledni vec - da se do jadra zakompilovat libovolny modul nebo nektere
> moduly (jako treba ovladace zvukovek - v mem pripade snd_ds1.ko) se daji
> spoustet jen jako loadable moduly?

	Pokud vim, vsechno co lze spustit lze take zakompilovat do jadra.

> Ptam se na to v souvislosti s
> experimentama prave s tou zvukovkou. Zkousel jsem device pcm v kernelu a
> zkousel jsem v loader.conf nahrat snd_ds1.ko. Druha varianta automaticky
> nahrala modul snd_pcm.ko, coz znamena, ze uz je potom v kernelu zbytecny
> device pcm (odzkouseno). Nebo proste staci jenom ten device v jadre? s

	Pochybuju, ze se podarilo (uspesne) nahrat modul, ktery uz byl v jadre
staticky - mozna jen nekdo tvrdil, ze se takovy modul nahrat pokusi. A
nebo jde rec o starych verzich FreeBSD, kde to do nejake verze slo, nez
byla chyba odstranena.

	A co se tyce te "zbytecnosti" - pcm obsahuje kod spolecny pro zarizeni
tohoto typu, takze je nutnym doplnkem k konkretnimu ovladaci (ds1)
nikoli konkurentem (takze tam neni zbytecne). To, ze v jadre se jednim
optionem zakompiluje podpora pro vsechny podporovane zvukovky najednou a
navic jmeno optionu s4 shoduje se jmenem "spolecne casti" je vec jina.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz