loader.conf

Zbynek Burget zburget at miastudio.cz
Thu Nov 14 07:45:56 CET 2002

Vcera jsem si celkem vyhral s tema loadable mudulama a jeste bych se chtel
na neco zeptat.
Jednak jsem u vsech nenasel, k cemu vlastne slouzi. U nekterych je to jasne
podle konf. kernelu, nektere jsou popsane v /boot/defaults/loader.conf, ale
na nekterjsem nasel man, ale nektere nebyly popsane nikde. Je nekde nejake
misto, kde by se nasel detailnejsi popis jejich pouziti a vlastnosti? Nebo
aspon kde a jak hledat? Nemyslim si, ze to bude vsechno na jednom miste (Asi
by se vedle sebe tezko popisovaly ovladace sitovych karet a screensaveru).
Potom - jestli existuji i jine loadable moduly, nez ty, ktere jsou v dane
distribuci FreeBSD (napr. dalsi screensavery nebo ovladace ne prilis
standardnich zarizeni, atp.
A posledni vec - da se do jadra zakompilovat libovolny modul nebo nektere
moduly (jako treba ovladace zvukovek - v mem pripade snd_ds1.ko) se daji
spoustet jen jako loadable moduly? Ptam se na to v souvislosti s
experimentama prave s tou zvukovkou. Zkousel jsem device pcm v kernelu a
zkousel jsem v loader.conf nahrat snd_ds1.ko. Druha varianta automaticky
nahrala modul snd_pcm.ko, coz znamena, ze uz je potom v kernelu zbytecny
device pcm (odzkouseno). Nebo proste staci jenom ten device v jadre? s
device pcm zvukovka fungovala, ale neprehravalo mi to soubory .mid Ted si
ovsem uvedomuju, ze jsem .mid nezkousel prehrat se snd_ds1.ko :(  Jak pri
pouziti device pcm, tak pri pouziti snd_ds1 system zvukovku rozpoznal
spravne (dmesg).

Zbynek Burget