Rozne: sendmail, delete na TTY, HDD parametre pre jadro

Ondrej Jombik nepto at pobox.sk
Wed Nov 13 22:46:55 CET 2002

                                        Maxim, 22:29:38
                                        13. november 2002 (streda)
Zdravim!

	Mam tri mozno jednoduche otazky. Snazil som sa najst odpovede v
Handbooku, ale bud tam neboli, alebo som hladal na zlych miestach.

1. Sucastou akeho baliku je "sendmail"? Vo vypise nie je. Po instalacii
   Postfixu a naslednej rekonfiguracii /etc/rc.conf podla odprucania sa mi
   uz pri starte nespusta, ale rad by som sa ho zbavil komplexne.

2. Na TTY mi nejdu klavesy END, INSERT, PGUP, PGDOWN, ale hlavne DELETE a
   BACKSPACE. Miesto patricnych akcii sa vypise len tilda (~). Cez
   /stand/sysinstall som sa pokusal vselico pomenit, ale zda sa, ze sa to v
   nicom neprejavilo. Plati to tak pre konzolu ako aj pre sietove pripojenie
   cez SSH.

3. Akym sposobom mozem jadru predat CHS parametre pre urcity IDE HDD? V
   X je pismeno zariadenia).

	Potrebujem aplikovat mensi hack na oklamanie BIOSu prejumprovanim
HDD na "4096 cylinder limit", aby ho vedel vobec zdetekovat a nasledne z
neho bootovat. V samotnom operacnom systeme by som uz vsak pracoval s celou
kapacitou disku. 4096 cylindrov mi da len 32GB, cely disk ma kapacitu 60GB.

	Dakujem,

	=Nepto=