Rozne: sendmail, delete na TTY, HDD parametre pre jadro

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 16 06:15:52 CET 2002

Ondrej Jombik wrote, On 11/13/02 22:46:

> 1. Sucastou akeho baliku je "sendmail"? Vo vypise nie je. Po instalacii
>    Postfixu a naslednej rekonfiguracii /etc/rc.conf podla odprucania sa mi
>    uz pri starte nespusta, ale rad by som sa ho zbavil komplexne.

	Sendmail je soucasti baliku "FreeBSD". Jinymi slovy, je to soucast
zakladni instalace.

> 2. Na TTY mi nejdu klavesy END, INSERT, PGUP, PGDOWN, ale hlavne DELETE a
>    BACKSPACE. Miesto patricnych akcii sa vypise len tilda (~). Cez
>    /stand/sysinstall som sa pokusal vselico pomenit, ale zda sa, ze sa
> to v
>    nicom neprejavilo. Plati to tak pre konzolu ako aj pre sietove
> pripojenie
>    cez SSH.

	To je otazka pouziteho terminalu a jeho nastaveni. Obvykle funkcni
nastaveni je na konzoli cons25, u vzdaleneho pristupu je nejlepsi
nastaveni "pravda" - tedy takovy typ terminalu, jaky konkretni program
sitoveho pripojeni emuluje, nebo terminal jaky je k dispozici na
klientske strane. CO se tyce definice konkretnich klaves, pak to obvykle
se spravne nastavenym terminalem funguje, pouzit se da take "stty" (man
stty). To, zda ma nejaka klavesa funkcnost ci nema pak take muze zaviset
na konkretni aplikaci.

> 3. Akym sposobom mozem jadru predat CHS parametre pre urcity IDE HDD? V
>    Linuxe sa to robi cez LILO ako append=" hdX=//" (kde
>    X je pismeno zariadenia).
>
> 	Potrebujem aplikovat mensi hack na oklamanie BIOSu prejumprovanim
> HDD na "4096 cylinder limit", aby ho vedel vobec zdetekovat a nasledne z
> neho bootovat. V samotnom operacnom systeme by som uz vsak pracoval s
> celou
> kapacitou disku. 4096 cylindrov mi da len 32GB, cely disk ma kapacitu
> 60GB.

	Vlastni geometrie jde nastavit v ramci sysinstallu - v ramci
rozdelovani disku na slice a "vetsi" disk je tak proste popsan v MBR.
Nejsem si ale uplne jist, zda to bud efungovat dobre. FreeBSD neni uplne
nejvhodnejsi system pro obskurdni hardware (a system, ktery neni schopen
nadetekovat disk, ktery obsahuje a musi se mu lhat o geometrii lze
rozhodne do teto kategorie zaradit). Mozna by byl lepsi update BIOSu na
nejaky mene zastaraly.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz