patche II.; restart; Parlament na FreeBSD?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 29 02:31:28 CET 2002

Ivan Dolezal wrote:

>    Dale jsem se chtel zeptat, jestli je skutecne beznou praxi v BSD, ze
> pokud upravim soubor /etc/rc.conf, donutim system k reflektovani zmen
> jenom restartem.
> Budu-li chtit napriklad zmenit statickou IP adresu, mohu to samozrejme
> delat i "on-the-fly" pomoci ifconfig, ale pokud chci mit jistotu, ze pri
> nahlem vypadku proudu (tento tyden mi odesla v praci UPS) zustanou zmeny
> zachovany, mel bych to udelat pres rc.conf. Abych pak mel jistotu, ze
> jsem neudelal nejakou chybu v syntaxi souboru (ktera by se - jak chapu -
> [...]

	Uvedomte si, ze rc.conf je jen "nastavovani promennych" prakticky bez
jakehokoliv vykonneho kodu. Tento "include" soubor se pak v ramci
ruznych jinych "realnych" scriptu natahne aby nektere konkretni promenne
z mnoha ovlivnily praci zrovna toho onoho konkretniho scriptu.

	Takze nejednodussi reseni vaseho problemu - editujte pouze rc.conf a
napiste si kratky script, ktery na zaklade promennych nastavenych v
rc.conf provede rekonfiguraci interface. Zakladem vam ostatne dobre muze
byt prilusna relevantni pasaz rc.networks, ktery to dela pri startu.

	Tak muzete rekonfiguraci, stejnou jako by nastala po restartu, provest hned.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz