Bezpecnostni patche bez prekladace a CVS?

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Tue Oct 22 09:58:22 CEST 2002

Ivan Dolezal wrote (2002/10/22):
> Prominte, ale tuhle odpoved jsem nepochopil. Vyhodnoti moje instalace,
> co je potreba opravit a opravi to? Lze se obejit bez prekladace i v
> pripadech jako FreeBSD-SA-02%3A39.libkvm.asc , kde Sec Advisory vyzaduje
> make depend && make && make install ?

Snaha o binarni bezpecnostni patche je videt v FreeBSD/CERT/packages
- tj. nic moc... Je to hodne o lidech a o casu.

Takze bez prekladace se ve FreeBSD obejdete jen tezko - on je stejne
bran jako zakladni nedilna soucast systemu a na minimalni instalace
na historicke disky se prilis nehraje, to je pak asi opravdu jednodussi
zvolit jiny system, nez neco slozite promazavat a udrzovat. Bez problemu
ale provozuju FreeBSD na 200 MB srotu, ktereho se vsude kolem vali dost
a dost - nic na nem nekompiluju, a i presto ho bez problemu aktualizuju
behem chvilky s minimalnimi rucnimi zasahy (viz
http://www.freebsd.cz/cs/CZ/doc/upgrade/source.html a zminka o NFS).
Jde asi hlavne o prijmuti filozofie toho ktereho systemu a vyhodnoceni
si, jestli to je prijatelne ci nikoli - kdyz mam FreeBSD nasazene na
vice strojich a alespon jeden je na netu, je pro mne hracka nechat
system aktualizovat, prelozit a vysledek nadistribuovat tam, kam
potrebuju - a pak o "zmlsanosti z FreeBSD" zase mluvim ja, ale je
holt "zmlsanost" a "zmlsanost" ;-)