Bezpecnostni patche bez prekladace a CVS?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 22 00:18:52 CEST 2002

Ivan Dolezal wrote:

>  >> ktere binarni soubory je potreba vymenit a vymeni je?

> Prominte, ale tuhle odpoved jsem nepochopil. Vyhodnoti moje instalace,
> co je potreba opravit a opravi to? Lze se obejit bez prekladace i v
> pripadech jako FreeBSD-SA-02%3A39.libkvm.asc , kde Sec Advisory vyzaduje
> make depend && make && make install ?

	Mozna to bude jasnejsi, kdyz vysvetlim, ze "mit strom zdrojovych kodu"
a "pouzivat CVS" jsou ruzne veci. Rec byla tom, jak pouzit patche,
pricemz jste rikal, ze FreeBSD nezna pojem "binarni patch" - a protoze
to je pravda, s tim jsem nepolemizoval a soustredil jsem se na patche
zdrojovych kodu.

	Takze, jeste jednou podrobneji - bud' aplikujete patche, ktere se po
uverejneni chyby obvykle v kratke dobe zverejni take - ty pak aplikujete
na strom zdrojovych textu, ktere jste nakopiroval z CD, z Internetu,
jakkoliv - tedy, CVS nepotrebujete (jakkoli neni vylouceno i to, ze jste
zdrojaky puvodne stahl jeho prostrednictvim).

	Nebo pockate, az za vas patche nekdo commitne do zdrojoveho stromu, pak
skutecne pouzijete CVS - a nikoli uz zverejnovane "patche".

	Potreba provest rekompilaci systemu tim v obou pripadech neni nijak
dotcena.

> To se mi prave jaksi nedari: kdyz se pokousim vylistovat /mnt, ktere mi
> podle mount'u mountuje partition a, nic nevidim.

	Holograficky shell je chrootnuty v rootu nove instalovaneho disku.

	Mount vam ukazuje, ze cely disk je mountnuty v /mnt bootovaciho
disku/diskety, z toho ale neni poznatelne chrootnuti.

	Takze zadne cd nikam - jak jsem napsal, jste v rootu nove instalovaneho
disku a tam je treba mazat, editovat, pridavat ...

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz