ipfw versus ipf

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Thu Jul 4 07:50:24 CEST 2002

> nerad bych se prel, s DUMMYNETem jsem uz dlouho neexperimentoval, ale myslim,
> ze sdileni volneho pasma jde jistym zpusobem i v ipfw. Napr. lze tusim
> definovat rouru (pipe) omezujici urcitym zpusobem tok a do teto roury
> nasmerovat fronty (queues), kterym lze priradit urcitou vahu - tedy pomer v
> jakem se z nich pakety odebiraji a vkladaji do spolecne roury.

To je neco trochu jineho. Zde garantuji, ze nejaky provoz dostane
pomernou cast z roury. Ale nenasel jsem zpusob, jak nastavit ipfw, pokud
chci prvni fronte neco garantovat a druhe dat volnost, pokud prvni
fronta nechce vyuzit garantovane pasmo.

Ale od doby, kdy jsme na pateri opustili 10Mb/s, nas tento problem
prestal palit.
Ovsem u 64kb/s linek, kde clovek potrebuje vedle sebe smestnat DNS, SMTP
a HTTP, aby to nejak fungovalo, to muze byt potreba.

							Ivosh