ipfw versus ipf

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Thu Jul 4 10:15:05 CEST 2002

Ivo Hazmuk (2002-07-04 07:50 +0200):

> To je neco trochu jineho. Zde garantuji, ze nejaky provoz dostane
> pomernou cast z roury. Ale nenasel jsem zpusob, jak nastavit ipfw, pokud
> chci prvni fronte neco garantovat a druhe dat volnost, pokud prvni
> fronta nechce vyuzit garantovane pasmo.

Ja mam ale _dojem_, ze to tak funguje - z front se odebira presne rovnomerne
podle jejich vah jen kdyz v kazde cekaji nejake pakety. Kdyz je treba jedna ze
dvou front momentalne prazdna, ta druha jede myslim naplno. Zkousel jsem to se
dvema frontami k jedne roure asi pred pul rokem a myslim, ze to tak fungovalo.
Takze tim vlastne kazdemu z tech dvou toku garantuji, ze ma pro sebe minimalne
takove pasmo, dane pomerem vahy prislusne fronty k ostatnim. Sly by asi udelat
i slozitejsi vymysly (vice rour a front za sebou), ale vsechno asi ne.

Martin