ipfw versus ipf

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Wed Jul 3 16:37:17 CEST 2002

Ahoj,

Ivo Hazmuk (2002-07-03 14:31 +0200):

> Souhlasim. Na rozdil od ipfw tam byla krasna vlastnost, sdileni volneho
> pasma. Sit ma dostat 10 Mb/s, 5% dam ICMP (lepsi nez ICMP_BANDLIM),
> 95% ostatni provoz. Z toho DNS dam 5%, SMTP 40% a ostatnimu 80% kdyz je
> volno u SMTP.

nerad bych se prel, s DUMMYNETem jsem uz dlouho neexperimentoval, ale myslim,
ze sdileni volneho pasma jde jistym zpusobem i v ipfw. Napr. lze tusim
definovat rouru (pipe) omezujici urcitym zpusobem tok a do teto roury
nasmerovat fronty (queues), kterym lze priradit urcitou vahu - tedy pomer v
jakem se z nich pakety odebiraji a vkladaji do spolecne roury.

Martin