spojenie dvoch pocitacov cez modemy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 27 17:47:10 CET 2002

Roman wrote:

> Staram sa o LANku, kde je server FreeBSD 4.5 PRELEASE.problem mam iba v tom ze potrebujem si natiahnut kabel zo servera, kde je interny modem ku mne do kancelarie, aby som mal server a LAN pod kontrolou.v budove je tahana vnutona telefonna siet.kancel mam vyse 100 metrov od serveru.

	No, ja osobne bych i tak natahl radeji Ethernet, i kdybych musel po
ceste pouzit HUB kvuli "prodlouzeni", ale mluvit vam do toho nebudu.
Vzdycky jsem to nakonec zaridil takhle nejak, takze se musim priznat, ze
to co chcete jsem v praxi nikdy nedelal - ale kdyz se nikdo jiny neozyva

> staci v ktorom subore,aky protokol to bude ....,

	Ja bych to zarizoval pomoci PPP, jeho konfigurak je v /etc/ppp/* a
myslim, ze tam jsou i examply ukazujici jak nakonfigurovat dial-up
server.

> netreba modemu potom priradit novu IP a masku siete ?

	Modemu primo ne, ale interface tun0 (mozna tun<jine cislo>) ano - k
tomuto ucelu existuje ohromne mnozstvi vyhrazenych adres - pocinaje
10.0.0.0/8 (dalsi si nepamatuji, ale tehle je tolik, ze to musi stacit -
potrebujete dve). Tu adresu priradite konfiguracnimi prostredky PPP

> neviem co a kde na ten modem nastavit nakolko mam malo skusenosti s FreeBSD.

	Nastaveni modemu neni az tak zavisle od pouziteho OS, PPP take neni
specialita FreeBSD, takze zadne znalosti specialni pro FreeBSD ani
nepotrebujete.

	Nenapada me nic jineho, nez, ze budete muset nastavit ATS0=1 pocet
zazvoneni po kterych modem zvedne. Jinak by jeho nastaveni mela
vyhovovat stejna jako jsou pro dial-out modem pro PPP na jakemkoliv
systemu.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz