spojenie dvoch pocitacov cez modemy

David Pasek pasek at idc.cz
Thu Feb 28 12:58:44 CET 2002

Taky se priklanim k Danovi. Urcite bych si radsi natahl ethernet.

Jestli ale opravdu chces pomale spojeni po modemech, tak je idealni mit
leased line modemy (US Robotics Currier, Motorola Premier, ...), protoze
ty se daji nakonfigurovat AT prikazama tak, aby automaticky nahazovali
carrier detect (CD).

Samozrejme, ze to jde rozchodit i s normalnima modemama, ale pak musis
jednoho nastavit jako auto answer a druhy se bude pripojovat klasicky.

Jinak komunikaci bych resil pres PPP protokol (man pppd).
Kdyz mas pevnolinkove modemy, tak v podstate staci do
/etc/ppp/options nastavit:
/dev/modem			# zarizeni modemu
38400				# terminalova rychlost modemu (muze byt 9.600 .. 115000)
defaultroute			# a nebo si deafultni routovani nastavit explicitne
crtscts                         # Hardware flow control
netmask 255.255.255.0		# netmask ( not required )
10.0.0.1:10.0.0.2		# ip's of local and remote hosts
                                # local ip must be different from one
                                # you assigned to the ethernet ( or
other )
                                # interface on your machine.
                                # remote IP is ip address that will be
                                # assigned to the remote machine
passive                         # wait for LCP (todle nechavam na
serveru)

to je jako PPP server a na druhem pocitaci (muzeme rikat PPP client) to
same ale IP adresy obracene a bez optionu passive

Jinak, kdyz todle rozchodis, tak pak si muzes naprogramovat kontrolu
linky a pripadne restartovani spojeni (respektive PPPD)

Jestli nemas pevnolinkove modemy, tak je jeste potreba si pohrat s
vytocenim tel.cisla a navazanim carrieru. To se resi chat (man chat).
Vsechny konfiguracni skripty a konfiguraky ti v pripade zajmu uzu
poslat.

Ale stejne se zamysli nad natazenim ethernetoveho kabelu :-)))

--
David Pasek
Email: pasek at idc.cz WWW: http://www.idc.cz ICQ: 76039994