Portupgrade

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Feb 15 16:19:22 CET 2002

Roman Neuhauser wrote (2002/02/15):
>     jestli to vypada, ze se hadam, tak sorry.

Ja to myslel jen obecne, nic konkretniho...

>     no jo, kdyz ja jsem tu stranku videl naposled... ani nepamatuju. :)

To znam, ja ji jeste ani poradne nevidel :-)

>     no, pisou, ze je to zahodno. :)

Hlavne kdyz chci udelat portupgrade neco, tak mi skoro pokazde
nejdriv napise "udelej nejdriv pkgdb -F". Pritom se snazim pouzivat
jen kombinaci portupgrade/portinstall, nic jineho.

>     tak to je problem. :) co se treba zeptat tady? :)

Tak ja se teda ptam :-)

>     btw, ja z celeho portupgrade v podstate jenom prilezitostne poustim
>     prave `pkgdb -F`, a s tema dotazama jsem celkem problemy nemel. co
>     konkretne nechapete?

Ted treba davam pkgdb -F:

Checking the origin of pkg_tarup-1.2_3
Stale origin: 'misc/pkg_tarup': perhaps moved or obsoleted.
Skip this for now? [yes] no
Guessing...
misc/pkg_tarup: Not found.  Force it? [no] no
New origin? (? to help): ?
[Enter] to skip, [Ctrl]+[D] to unregister or deinstall,
[.][Enter] to abort, [Tab] to complete
New origin? (? to help):

Pomerne nove je ted kouknuti do historie portu, takze
ted jsem si teda precetl, ze byl presunut z misc do sysutils,
tudiz jsem ted zadal sysutils/pkg_tarup, ale driv jsem
vzdycky zmacknul Ctrl-D v domeni, ze priste uz da treba
pokoj, ale po case se tento dotaz zase vracel. Uvidim ted.
Co vlastne Ctrl-D dela a co bych mel pro trvale odstraneni
problemu udelat, kdyz presne nevim, co se vlastne deje?

A dalsi:

Checking portupgrade-20020213.1_1
Stale dependency: portupgrade-20020213.1_1 -> ruby-1.6.6.2002.01.29:
ruby-1.6.5.2001.10.05 (score:55%) ? ([y]es/[n]o/[a]ll) [no]

Pri vytvrvalych upgradech pres portupgrade se mi ty nektere
stale dependency vytrvale vraceji a nevim, jak se jich trvale
zbavit. Vzdycky zadam odkaz na nejaky z instalovanych portu,
ale stejne to mam za chvili zpatky (nejvic si pamatuju na vecne
iconv-cosi). Beru to jako chybu portupgrade, ze ma v sobe stale
nejake chybky a pri portupgrade ty zavislosti obcas nedokaze
spravne aktualizovat. Mozna me ted napadlo, ze zavisloti neopravuje
podle skutecne instalovanych portu, ale podle udaju v /usr/ports
a tim by mozna mohly vznikat ty neexistujici zavislosti, takze
bych mohl zkusit prislusne baliky, o kterych si myslim, ze nejsou,
vzdycky upgradovat a tim by si mohl dat pohov - hmm, zkusim to.
Jestli to tak je, jak udelam to, aby zavislosti daval podle skutecne
instalovanych portu?

>     Nerikam, ze je FreeBSD ports collection bez chyby. Ale proti rpm(1)
>     je to paradicka kdykoliv. ;)

A dalsi flame na krku... :-)