scrollovani, etc.

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Feb 15 15:38:30 CET 2002

Martin Damasek wrote (2002/02/15):
> ptal, jestli nekdo nevite, jak/jestli se to da nejak zmenit (krome
> toho, abych prepisoval zdrojaky kernelu)

Pcvt jsem nikdy nezkousel, ale mozna "se to da nejak zmenit" - viz
man pcvt (standardni konzola viz man syscons):

   Scrollback
     Each virtual pcvt virtual terminal now has 8 pages of memory attached
     which are used as a scrollback buffer (definition of SCROLLBACK_PAGES).

     By using SHIFT-PageUp and SHIFT-PageDown it is possible to scroll the
     screen back and forward.

Je tam popsana i konfigurace, ale spis bych sel hlavne podle
/usr/src/sys/i386/conf/LINT - a hura na rekompilaci kernelu ;-)

> Tak to se priznam, jste me docela rozesmal - hned v uvodu jsem psal,
> ze s FreeBSD zatim pouze zacinam a vy me hned zenete do maintainovani
> package :-)

Ja to myslel vazne :-) Kdo ma chut a cas, muze nastudovat jiz zde
zminovanou dokumentaci, port misc/mc opravit a pak uz staci si
jen trochu nechat poradit co dal - nic sloziteho ;-) V pocatecnich
fazich je to jen o zasilani tech PR, protoze zacatecnikum stejne
pravo zapisu do CVS hned nedavaji, nejdriv by mel byt schopny
zasilat spravne a relevantni patche, ktere neni potreba dal moc
spravovat. Pak se urcite najde nekdo, kdo mu bude duverovat a
vezme si ho pod svou patronaci a uvede ho i do commitu do CVS.

> A muzu byt tak smely a zeptat se, jak tedy "normalne" pracujete?

V shellu, a nemusi to byt ani bash. Zadny manager opravdu nepouzivam.
I s komercnimi shelly, ktere neumeji sipky, neni zadny velky problem
se naucit pracovat rychle a efektivne.

> Opravdu POUZE se shellem? Pokud ano, tak klobouk dolu. Asi jsem
> opravdu totalni amater.

Kdo umi psat vsema deseti, no problema :-) Kdyz mam nekomu poradit
a sedi u klavesnice a musim cekat, nez pres sipky a entery najede
na ten spravny soubor, tak to moc dlouho nevydrzim, placnu ho pres
prsty, oznamim, ze tolik casu teda fakt nemam, odstrcim ho od
klavesnice, zlikviduju mc a zeptam se ho, co to vlastne chtel
udelat :-) Tim ale netvrdim, ze nikdo s midc nemuze byt rychlejsi,
jen takove lidi nepotkavam. midc instaluju jen kdyz nekdo jiny
prijde na to, ze tam fakt nic takoveho neni :-)

> Coz samozrejme lze i v pripade, kdy mate mcedit - pouze staci
> vyskrtnout volbu "pouzivat interni editor" v konfiguraci midc.

Tak v tom pripade misc/mc vola po zmene - staci udelat instalaci
defaultne tak, ze implicitne se interni editor pouzivat nebude
a urcite ani nebude nikdo protestovat. Ale jen natvrdo nastavit
WITH_SLANG take neni moc dobre. U mail/mutt to tak je a to zase rostu,
protoze ho vsude musim rucne rekompilovat bez SLANGu, protoze
SLANGu do dnesniho dne nemuzu prijit na jmeno - aplikace se SLANGem
na rozdil od ncurses jsem zatim nedonutil (jestli si dobre pamatuji,
SLANG to ani neumi), aby umely pouzivat defaultni barvy, coz mi
v me konfiguraci vadi vic nez hodne (kvuli dttermu v Solarisu, kde
defaultni pozadi neni ani bila a ani cerna, proste to je defaultni
barva a cerne nebo bila pozadi textovych aplikaci mi tedy vylozene
vadi).

> To uz take zacinam poznavat. I kdyz to z mych reakci pravdepodobne
> neni plne znat, s FreeBSD bych se opravdu rad seznamil a zacal ho
> pouzivat. V zadnem pripade neni v mem zajmu nejak zbytecne kritizovat.
> Proc take? Akorat si znepratelim tech par lidi, kteri ho tady v CR
> pozivaji a pripadne by mohli nekdy v budoucnu poradit. Ale jak tak ctu
> vase ohlasy, tak to vypada, ze se tak jiz bohuzel stalo :( Skoda.

Urcite ne. Jen ty prvotni dotazy vyznely uplne jinak - a jak se do
lesa vola, tak se z lesa ozyva ;-) Staci se tedy jen trochu jinak
ptat - nepsat jen obecne zavery, ale opravdu nezapominat pripsat
i to drobne "myslim si", nebo misto tvrzeni to formulovat jako
otazku, jestli to tak citi i ostatni - tim nevznikne zadny prostor
pro delsi diskuse.

> Prijde mi, ze jine nazory, nez jake mate vy - tim nemyslim nikoho
> konkretniho, spise obecne komunitu BSD - zrovna moc netolerujete.

Dejte tomu trochu vic casu. Jak jsem psal, hodne zalezi na prvotni
otazce. Nektere dotazy jsou takove, ze ani jine nazory nepripousti
a to se pak nedivte, ze se nekdo ozve.