scrollovani, etc.

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Feb 15 14:50:03 CET 2002

Ahoj lidi,
  jak tak koukam, tak nam to tu pekne zhoustlo, co treba si dat
peknou pauzu, mimochodem venku je silene krasne, a od pristiho
tydne tuhle konferenci zase trosku odlehcit? Copak toho hadani
a mraceni nemate (tak jo, nemame ;-) vsude jinde dost? :-)

Maly dodatek: Package vznika tak, ze se v /usr/ports/* zada
make package
coz znamena zkompilovani portu, jeho nainstalovani a nasledne
vytvoreni *.tgz, ktere se pak distribuuje na ftp serverech jako
package. Tj. porty lze brat jako *.srpm bez zdrojovych baliku
a packages jako *.rpm.

>     Dneska leda precist Makefile prislusneho portu, nasosat treba v
>     praci to co je v nem napsano, a hodit to do /usr/ports/distfiles/.

Krome toho hozeni do /usr/ports/distfiles neeee :-)
	cd /usr/ports/misc/mc
	make fetch-list > /tmp/get.sh
nebo (to nahore stahuje jen pro dany port, to dole i se zavislostmi)
	make fetch-recursive-list > /tmp/get.sh
a get.sh spustit na nejakem pocitaci pripojenym k siti. Mohl bych
jeste pripomenout, ze zdrojove baliky se prubezne doplnuji do
/pub/FreeBSD/distfiles a preferovany server i s cestou pro stahovani
se da definovat v /etc/make.conf promennou MASTER_SITE_OVERRIDE
(viz /etc/defaults/make.conf a /usr/ports/Mk/bsd.port.mk).

>     zadny problem. jo, a jeste jsem si vzpomnel na ports(7), tam by se
>     taky dalo neco najit. :)

I treba ten fetch-list :-)

>     hm... zminil nekdo v tomhle threadu portupgrade? jestli ne, tak
>     zkuste

Ja ho zkousim a musim furt davat pkgdb -F a furt se me na neco pta
a ja nevim na co, takze se zamerne o portupgrade moc nezminuju :-)
Ted uz mi treba nekolik dni nefunguje portupgrade portupgrade, protoze
nemuze z inetu stahnout jeden ze zdrojovych baliku... Proste mam dojem,
ze s temi upgrady to stale neni ono. Bud se na mazani starych baliku
vykaslat a proste je preplacavat, nebo jinak je to (nekdy - ne
vzdy - nekdy je to naopak paradicka) drbacka.