scrollovani, etc.

Martin Damasek md.konf at centrum.cz
Sun Feb 10 22:32:11 CET 2002

On Sunday, February 10, 2002, Roman Neuhauser wrote:

Dobry den,

> treba pri procitani scroll bufferu s podeprenou hlavou. :)

:-)))

> on totiz vetsinou od kazdeho softwaru, ktery FreeBSD obsahuje  jako
> port/package existuji max. dve verze. viz. napr.
> /usr/ports/mail/mutt/ a /usr/ports/mail/mutt-devel/.  package  jsou
> pak vetsinou typu "kitchen-sink" (viz napr.
> /usr/ports/editors/vim/Makefile a promenna PACKAGE_BUILDING),
> kdezto  pokud si z toho makefilu zkompilujete prisl. software sam
> bez  dalsich promennych pro make, dostanete trochu jinou
> konfiguraci.

Teda, to je divne zamotane...

> ja napr. midc nepouzivam, a v prubehu toho tydne, kdy jsem to
> zkousel, jsem stejne jako editor pouzivam vim.

No vsak ja nikomu nenutim, aby pouzival mcedit, ja jsem se pouze ptal,
jak ho nainstalovat a proc to tak neni standartne.

> jako filemanager  mi shell prijde daleko pohodlnejsi.

No, to by mohlo byt skoro na flame, coz rozhodne nechci, ale musim se
priznat, ze to nechapu. Jak to muze byt prijemnejsi a rychlejsi?
Samozrejme je spoustu veci, na ktere clovek pouziva shell, ale zit
UPLNE bez jakehokoli filemanageru? To si fakt nedokazu dost dobre
predstavit. Jiste, nerikam, ze se neda se shellem vystacit, v nouzi
ano, ale pro plnohodnotnou a prijemnou praci...? No nic. To je jen
osobni nazor.

> v cem je uzivatelsky neprijemna? v tom, ze to neni linux?

Ale ne. Prave me se linux prestava libit tim, jak se zacina snazit byt
az moc user friendly (ruzne konfiguracni utility pro Xka apod.), coz
mi nevyhovuje. Ale na druhou stranu FreeBSD mi prijde naprosto zmatene
a neorganizovane. Asi je to jen prvni pohled, ale ted zezacatku to na
me opravdu tak pusobi. Hlavne ty porty/package - kazdy program si
musim prekompilovat s dvaceti parametrama, byt pripojeny na internet a
stale nejak aktualizovat cele porty nebo co... Proste je to takove
podivne. V linuxu je to naprosto jasne - stahnu si src a ten si
prekompiluju. Nebo si stahnu .rpm a bezproblemu nainstaluju. Zadne
napul ocesane verze jako ve FreeBSD, proste tak, jak by to clovek
cekal.

bye Martin Damasek