scrollovani, etc.

Michal Kutnohorsky michal at freebsd.cz
Fri Feb 15 00:02:07 CET 2002

On Sun, 10 Feb 2002, Martin Damasek wrote:

> Teda, to je divne zamotane...

neni to vubec zamotane.

/usr/ports a jejich Makefile je ta nejuzasnejsi vec, kterou sem videl a
pokud k tomu pridam pkg_tree a portuitls, je to nadhera.

> No, to by mohlo byt skoro na flame, coz rozhodne nechci, ale musim se
> priznat, ze to nechapu. Jak to muze byt prijemnejsi a rychlejsi?
> Samozrejme je spoustu veci, na ktere clovek pouziva shell, ale zit
> UPLNE bez jakehokoli filemanageru? To si fakt nedokazu dost dobre
> predstavit. Jiste, nerikam, ze se neda se shellem vystacit, v nouzi
> ano, ale pro plnohodnotnou a prijemnou praci...? No nic. To je jen
> osobni nazor.

ZADNY FLAME v konferenci BSD sem nikdy nevidel /CZ/ a taky se tu zadny
tvorit nebude! tohle neni linux at linux.cz

> [...]
> mi nevyhovuje. Ale na druhou stranu FreeBSD mi prijde naprosto zmatene
> a neorganizovane. Asi je to jen prvni pohled, ale ted zezacatku to na
> me opravdu tak pusobi. Hlavne ty porty/package - kazdy program si
> musim prekompilovat s dvaceti parametrama, byt pripojeny na internet a
> stale nejak aktualizovat cele porty nebo co... Proste je to takove
> podivne. V linuxu je to naprosto jasne - stahnu si src a ten si
> prekompiluju. Nebo si stahnu .rpm a bezproblemu nainstaluju. Zadne
> napul ocesane verze jako ve FreeBSD, proste tak, jak by to clovek

vsechny *BSD obecne JSOU! prehledne a organizovane.

koukam, ze stale nechapete rozdily ports/packeges.
u packages se NEMUSI nic konfigurovat.
ports take NE, pokud nechcete

Porty si aktualizovat nemusite, pokud nechete novejsi verze programu.
Na linuxu snad nevychazeji nove RPM baliky?!

Na BSD systemy si take muzete stahnout src a prekompilovat nebo pouzit
packages - hotovou prekompilovanou binarku.

Tak v cem je rozdil?

ANO BSD neni LINUX, to je ten rozdil!

pokud se Vam systemy BSD nelibi, prosim nepouzivejte je.

--
 michal

-- Michal Kutnohorsky                    |\    --
-- michal at FreeBSD.cz                .-  -.  --
-- icq 24864416                     )\/  (( o\ --
-- http://www.FreeBSD.cz/~michal/   )/'''''--' --