samba

Tomas Podermanski tpoder at kn.vutbr.cz
Tue Feb 12 00:37:40 CET 2002

Dobry den,
	cely problem spociva v tom, kdo dela tzv. browse mastera, tj. stroj,
ktery udrzuje browse list pro aktualni prac. skupinu. Problem je v tom,
ze jeden stroj muze delat browse mastera prouze pro jednu pracovni
skupinu. Za normalnich okolnosti browse mastera muze delat kterakoliv
stanice, ale pokud to trefi ne nektery z produktu ms xxx tak to podle
mych zkusenosti nefunguje zrovna nejlepe. Dalsi moznosti je sverit tuto
cinnost nejakemu unixu se sambou. Do konfigurace je pak treba vlozit
snad uz skoro notoricky zname radky

local master = yes
os level = 255
domain master = yes
preferred master = yes

Dalsi lahudkou je fakt, ze browse master shromazduje pouze seznam stroju
prislusneho segmentu. Pro kazdy segment tedy potrebujeme jeden browse
master. Nad vsemi browse mastery pak sedi domain master, ktery
shromazduje zaznamy z jednotlivyvh segmentovych browse masteru, ale vzdy
jen jedne pracovni skupiny.

Pokud ovsem chceme mit v kazdem segmentu jinou pracovni skupinu nastava
obrovska komplikace. Nekoho by zrejme napadlo spustit na routeru nekolik
procesu samby a kazdou pomoci bind interfaces zachytit na jedno
rozhrani. Problem je vsak v tom, ze prislusny demon je pak zachycen
pouze na ono jedno rozhrani a odmita se bavit s dalsimi. Touzi-li tedy
nekdo ze segmentu X stahnout browse list segmentu Y tak ma smulu,
protoze demnon je zachycen pouze na rozhrani segmentu Y.

Takze ve vasem knkretnim pripade me napadaji dve reseni:
1. Pouzit jednu prac. skupinu a na routeru pak spustit sambu a vse
pojede OK.
2. Nejakym zpusobem "uchodit" udrzovani browse listu na jednotlivych
stanicich. Pokud je nektera v segmentu takova, ze na ni lze spustit
sambu pak mate vyhrano v opacnem pripade Vam nezavidim.

T. Podermanski