scrollovani, etc.

Martin Dvorak mdvorak at ninell.cz
Thu Feb 7 09:24:29 CET 2002

> Zdravim,
>
> s FreeBSD spis zatim jen zacinam, ale za tu malou chvili jsem objevil
> par veci, se kterymi si nevim rady.
>
> 1) Jde nejakym zpusobem prinutit FreeBSD aby pro scrollovani bufferu
> obrazovky pouzival Shift+sipky, jako je to v Linuxu a ne stisk Scroll
> Lock, sipky, Scroll Lock? Toto chovani mi prijde ponekud tezkopadne.

Jestli se to da zmenit nevim, ale doporucuji to chvilku zkusit pouzivat,
protoze v mnoha pripadech je to praktictejsi nez Linuxove reseni. Myslim,
ze jde jenom o zvyk. Taky jsem s tim mel ze zacatku problemy, ale
ted mi vice vadi reseni Linuxu.

> 3) Stahnul jsem si balicek Midnight Commanderu ale neobsahuje interni
> editor (mcedit), ktery jsem si VELICE zvykl pozivat (vyborne
> zvyraznovani syntaxe aj.). Bohuzel jsem zatim neobjevil jediny balicek
> pro FreeBSD, ktery by ho obsahoval.

Nejjednodusi pravdepodobne je MC prekompilovat - staci pridat package
glib a vytvorit potrebny symlink z glib-config na glibXX-config, ktery
obsahuje
package. Nikdy jsem pri kompilovani nemel problemy a MC bez editoru je
opravdu polovicnim programem. Take nechapu, proc package MC neobsahuje
i interni editor. Vysvetleni jsem hledal, ale nikde nenasel.

-md-