Nastaveni ceskeho prostredi ve FreeBSD a v X Window

Dalibor Sramek dali at www.epot.cz
Mon Nov 12 09:53:03 CET 2001

Caute,

pridam svoji zkusenost:

pred 14 dny jsem instalovat 4.4 z ftp.freebsd.cz. Nainstaloval jsem
package XFree 4.1 a zjistil jsem:
- po nastaveni LC_CTYPE mi normalne fungovaly bitmapove fonty v ISO 8859-2
- bez problemu jsem take rozchodil TTF zkopirovane z windows
- cili zobrazeni ceskych znaku prakticky bez prace a bez pomoci

Jina situace byla s klavesnici:
- v prvni rade jsem zjistil, ze konfiguracni soubory jsou pod /etc/X11
- nicmene po startu se X snazily nacitat konfiguraky z /usr/X11R6/lib/X11
(zjisteno napr spustenim xcalc, ktera ma rozlozeni tlacitek v
app-defaults; dokud jsem to neprekopiroval z /etc/X11/app-defaults do
/usr..., tak se zobrazoval jen zdefomovany obdelnik)
- to je samozrejme najaka chyba v isntalaci nebo jsem neco spatne
pochopil, pred rozbehnutim ceske klavesnice jsem vsak presunul vsechno z
/etc/X11 do /usr/X11R^/lib/X11 a pro jistotu jsem v /etc/X11 udelal linky
- pak bylo treba provest cp cz cz_qwerty /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/ -
klavesnice v package je opravdu zmrsena
- po uprave konfiguraku X (jak je popsano v navodu) vse funguje k plne
spokojenosti

Dalibor Sramek